• Łatwy i szybki zwrot do 14 dni
  • Darmowa dostawa od 199 zł
  • Sklep prowadzony przez zawodników motocross i enduro
  • Szybka dostawa
  • Działamy na rynku od ponad 5 lat
Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
Kup łańcuch i zębatki, a przednią zębatkę otrzymasz za 1zł!
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

8 Rzeczy które musisz wiedzieć o trzymaniu motocykla nogami

2022-07-06
8 Rzeczy które musisz wiedzieć o trzymaniu motocykla nogami

(1)   Dlaczego warto trzymać motocykl kolanami? Zasadniczo jazda cross i enduro wymaga pewnego uchwytu, aby utrzymać się na motocyklu. Jednak większość ludzi nie wie, że można jeździć szybciej i płynniej, celowo mocniej i efektywniej chwytając motocykl. Kiedy jesteś zmęczony i naturalnie rozluźniasz chwyt nogami, siła przyspieszenia ciągnie Twoje ciało do tyłu, co zmusza Cię do kompensacji rękami, aby przywrócić prawidłową pozycję. Jeśli bardziej chwycisz motocykl nogami, pozostaniesz w osi motocykla, zaoszczędzisz energię i pojedziesz szybciej. Właściwe trzymanie kolanami wymaga więcej dyscypliny, ale dzięki temu możesz jeździć dłużej, szybciej i bezpieczniej.

(2)   Jak trzymać? Wszystko polega na wykorzystaniu odpowiedniej ilości energii w odpowiednim czasie. Nogi są najsilniejszą częścią ciała i to one powinny być zawsze wykorzystywane jako główna siła podczas trzymania motocykla. Chwytanie kolanami, łydkami i stopami pomaga zmniejszyć nacisk na ręce i niweluje pompowanie przedramion. Zmęczenie i betonowanie w ramionach zdarzają się od czasu do czasu każdemu zawodnikowi, ale znacznie częściej zdarza się to amatorom, którzy zbyt mocno trzymają się rękami, a za słabo nogami.

(3)   Technika. Właściwa technika pozwoli Ci łatwiej chwycić motocykl, ponieważ ściskanie będzie bardziej naturalne. Sztuczka polega na skierowaniu palców stóp do wewnątrz, w stronę silnika. To automatycznie zmusi Twoje nogi do zbliżenia się do siebie. Spróbuj tego, stając ze stopami w odległości 20 cali od siebie, a następnie kierując palce stóp do wewnątrz. Twoje nogi będą podążać za palcami. Na stromych, szybkich zjazdach chwytanie zbiornika kolanami pozwala rozluźnić chwyt na kierownicy.

(4)   Dodatkowy uchwyt. Wielu zawodników umieszcza porowatą taśmę na swoich ramach i panelach bocznych aby chwycić motocykl jeszcze mocniej i pewniej. Kilku producentów części zamiennych produkuje osłony ramy wraz z dodatkowymi gumowymi panelami poprawiającymi trzymanie motocykla. Najpopularniejsze to Acerbis X-Grip. Warto przetestować kilka rozwiązań i wybrać dla siebie to najlepsze.

(5)   Siedzenia poprawiające przyczepność. Aby jeszcze dodatkowo poprawić przyczepność do motocykla warto sprawdzić siedzenia i poszycia, które sprawiają, że zawodnik nie przesuwa się na siedzeniu i nie traci sił na utrzymanie prawidłowej pozycji. Jednym z najlepszych dostępnych aktualnie rozwiązań są silikonowe poszycia siedzenia Onegripper. Posiadają sylikonowe wypustki, które z ogromną siłą zwiększają przyczepność spodni i ograniczają zmęczenie i pozwolą utrzymać Ci pozycję.

(6)   Ostre podnóżki. Ostrzejsze pegi bardzo pomagają utrzymać stopy w prawidłowej pozycji tak abyś skutecznie mógł ściskać motocykl nogami. Maksymalizują też siłę jaką jesteś w stanie przenieść z ciała na podnóżki i dzięki temu możesz osiągnąć jeszcze lepszą przyczepność do podłoża.

(7)   Trening. Nauka mocniejszego trzymania motocykla początkowo sprawi Ci wiele trudności i powiększy zmęczenie nóg ale z biegiem czasu kiedy złapiesz jak to robić staniesz się silniejszy i zdecydowanie szybszy. Ponadto, gdy będziesz coraz szybszy, ściskanie stanie się bardziej istotne, aby pomóc w rozwoju techniki wraz z prędkością. Wyobraź sobie jak zmieni się poziom Twojego zmęczenia na półtoragodzinnych zawodach Cross Country lub całodniowych zawodach Enduro.

jak trzymac motocykl kolanami

(8)   Preparaty do pielęgnacji. Spryskiwanie motocykla środkami nabłyszczającymi z silikonem w sprayu jest korzystne dla ochrony plastików, ograniczeniu przyczepiania się błota i nadania mu ładnego wyglądu, ale nie jest dobre dla przyczepności. Jeśli użyjesz silikonu w sprayu na siedzenie, ramę w okolicy nóg i panele boczne, pamiętaj, żeby przed jazdą wytrzeć go mokrym ręcznikiem, a najlepiej odtłuścić np. zmywaczem do hamulców.

Przeczytaj więcej przydatnych porad o jeździe enduro i motocross na naszym blogu:
Jak wybrać ortezy?
Przyspiesz w zakrętach naciskając na podnóżek
10 powodów dla których warto kupić gripy ODI

 

 

Dołącz do bajamoto VIP

bądź na bieżąco z najlepszymi ofertami i zgarnij

- 7%

na pierwsze zakupy
Zaufane Opinie IdoSell
4.87 / 5.00 2395 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-09-09
wszystko ok
2024-09-03
Polecam.
pixelpixel