Wały Korbowe
( ilość produktów: 82 )
Wossner Korbowód YAMAHA YZ 85 19-22

Wossner Korbowód KAWASAKI KX125 78-87 / 92-93 / KDX200 86-87

Wossner Korbowód KAWASAKI KXF 250 21-22

Wossner Korbowód KAWASAKI KXF 450 19-23

Wossner Korbowód TM MX/ EN 250 06-21 / EN 300 06-21

Wossner Korbowód CAGIVA 125 94-08

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZF 250 14-15

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika KTM SX 85 13-17

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika KTM SX 125 07-15 / HUSQVARNA TC 125 14-15

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika HONDA CRF 450R 13-16

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 125 98-00

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA WRF 250 10-13

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 125 01 /

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika KTM EXC 250 08-11

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika HONDA CRF 450R 02-08

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 250 03-18

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika KTM EXC 300 08-15

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YFM 350 RAPTOR 04-13 / YFM 350X WARRIOR 88-04

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA WR 250F 03-09

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika HONDA CRF 450R 09-12

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika SUZUKI RM-Z 450 08-12

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika SUZUKI RM 85 02-12 / 15-20

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 450F 10-13

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 250 02 /

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 450F 14-17

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika KTM SX 50 13-21

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika ARCTIC CAT 400 DVX 04-08 / KAWASAKI KFX 400 03-06 / SUZUKI LT-Z 400 03-08

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 450F 03-05

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika YAMAHA YZ 125 02-04

Hot Rods Zestaw na samodzielny remont silnika KAWASAKI KRF 750 Teryx 4x4 08-11 / KVF 750 Brute Force 4x4 05-11
Motocyklowy wał korbowy musi być odporny na bardzo duże przeciążenia. W skrajnych przypadkach sięgają one nawet kilku ton. Do przeciążeń dochodzi wysoka temperatura oraz wibracje. Musisz przyznać, że nie są to czynniki ograniczające zużycie, a raczej takie, które do tego nadmiernego zużycia mogą szybko doprowadzić.
Właśnie z tego powodu wały korbowe topowych marek takich jak Hot Rods, Prox, Wiseco itd. cechują się wysoką jakością, dużą odpornością i bardzo dokładną precyzją obróbki.
Jeśli w tym momencie zastanawiasz się nerwowo czy przypadkiem nie przegapiłeś obowiązkowej wymiany korbowodu albo zdałeś sobie sprawę, z tego, że w sumie od jakiegoś czasu coś się tam jakby tłucze. To radzimy poważnie zastanowić się nad rewizją silnika.
Uszkodzenie wału korbowego może mieć lekko mówiąc opłakane skutki - i mamy tu na myśli łzy w oczach jak się okaże, że wał przez przypadek uszkodził inne podzespoły w silniku i remont może wynieść więcej niż zakup nowego motocykla.
Czy wał korbowy zawsze przychodzi z korbowodem oraz łożyskami i uszczelniaczami?
Niestety nie zawsze. Wszystko zależy od producenta zamiennika części. Niektórzy producenci sprzedają zestawy, w których znajdziesz wał korbowy (zakuty z korbowodami lub wał osobno z korbowodami) i dodatkowo w zestawie dodają potrzebne łożyska i uszczelniacze na wał.
Jeśli jednak w wybranym przez Ciebie wale nie ma łożysk, to nie jest to duży problem, ponieważ np. marka Hot Rods oferuje zestawy łożysk i uszczelniaczy wału do większości popularnych motocykli 2T oraz 4T.
Może się też zdarzyć, że hałas, który słyszysz, wynika nie z uszkodzenia wału lub korbowodu (tego Ci z całego serca życzymy), a jedynie z tego, że wysypało Ci się łożysko wału. Tutaj naprawa zamknie się w naprawdę niewielkim koszcie, ale nie warto z nią zwlekać.
Motocykle cross i enduro to sam dobrze wiesz, pojazdy mocno wyczynowe i użytkowanie ich zgodnie z ich przeznaczeniem będzie wymagało od Ciebie przestrzegania interwałów serwisowych.
Nie czekaj do ostatniej chwili, aż coś zrobi jak w tym kiedyś sławnym powiedzeniu "puk, puk - kto tam? - panewka".
Czy mogę sam sobie przebić korbowód w motocyklu?
No nie do końca polecamy ten zabieg. Chyba że jesteś mechanikiem i posiadasz do tego odpowiedni sprzęt.
Wszystkie siły w silniku, czyli obrotowe, rozciągające, ścinające, skręcające itd. sprawiają, że niewyważony wał nawet w minimalnym stopniu może doprowadzić do konieczności zrobienia ponownego remontu :). I żeby nie przyszło Ci do głowy doważać go samemu lub co gorsze próbować wyważać koło zamachowe.
Jak ściągnąć wał korbowy?
Zanim w ogóle przyjdzie Ci do głowy odkręcenie pierwszej śrubki, zajrzyj do serwisówki i prześledź czy posiadasz odpowiednie do tego narzędzia. Niektóre wały posiadają kanały smarujące, które możesz łatwo uszkodzić najczęściej, wtedy gdy siłowo chcesz go wyjąć za wszelką cenę z silnika.
W bajamoto.pl znajdziesz wały korbowe topowych marek, które dedykowane są do większości motocykli cross, enduro, ale także do quadów i pojazdów ATV.
Znajdziesz u nas wały korbowe do silników 2T oraz 4T.
Dodatkowo w naszej ofercie znajdziesz inne części silnikowe takie jak np. łożyska i uszczelniacze wału, korbowody, tłoki, części do zawieszenia i wiele, wiele innych.
Jeśli będziesz miał problem z doborem wału korbowego do swojego silnika, to napisz do nas, a my postaramy się znaleźć dla Ciebie najlepszą opcję, tak żebyś otrzymał produkt wysokiej jakości w przystępnej cenie.