Opony cross
( ilość produktów: 190 )
Opona cross Dunlop AT81 110/100-18

Opona cross WANDA P2006 120/90-18

Michelin ENDURO Medium 90/90-21 FIM 54R
![Opona cross Mitas Terra Force EX XT [XT-754] Zielony pasek 120/90-18 66P TT](/hpeciai/4d03f9a4fc47aea1b2c1ea1ba77d9872/pol_il_Opona-cross-Mitas-Terra-Force-EX-XT-XT-754-Zielony-pasek-120-90-18-66P-TT-134667.jpg)
Opona cross Mitas Terra Force EX XT [XT-754] Zielony pasek 120/90-18 66P TT

DUNLOP Opona 70/100-19 GEOMAX MX53 42M TT
![Mitas Terra Force EX XT [XT-754] Opona Cross Enduro 120/90-18 66P TT](/hpeciai/f7a6042f0b3cc926ea0bfd10643a09f6/pol_il_Mitas-Terra-Force-EX-XT-XT-754-Opona-Cross-Enduro-120-90-18-66P-TT-134666.jpg)
Mitas Terra Force EX XT [XT-754] Opona Cross Enduro 120/90-18 66P TT

Opona Dunlop Geomax MX34 tył 120/90-18

Opona cross country Dunlop GEOMAX AT82 Tył 120/90-18

DUNLOP MX33 Opona 120/90-18 65M

MICHELIN Opona 100/90-19 STARCROSS 6 MEDIUM HARD 57M NHS TT M/C

Opona cross Rymax 50 80/100-21

DUNLOP MX33 Opona 120/90-19 66M

Opona METZELER 6 Days Extreme 120/90-18 M/C 65R M+S

DUNLOP Opona 100/90-19 GEOMAX MX14 57M TT

METZELER Opona 110/90-19 MC360 MID SOFT (R) NHS 62M TT

MICHELIN Opona 110/90-19 TRACKER 62R TT M/C

MICHELIN Opona 120/90-18 STARCROSS 6 MEDIUM HARD 65M NHS TT M/C

MITAS Opona 120/90-19 C-16 66N TT WINT FRIC (BIAŁY PASEK)

Metzeler Six Days 90/100-21 Extreme MCE Opona

Opona Dunlop Geomax MX34 przód 80/100-21

Opona Dunlop Geomax MX34 tył 110/90-19

Opona tył Pirelli 120/100-18 MT16 GARACROSS

Opona Mitas 80/100-21 TERRA FORCE MX-SAND

PIRELLI OPONA 80/100-12 SCORPION MX EXTRA J 50M TT TYŁ

METZELER Opona 100/90-19 MC360 MID SOFT (R) NHS 57M TT

MICHELIN Opona 100/90-19 STARCROSS 6 SAND 57M NHS TT M/C

PIRELLI Opona 60/100-14 SCORPION MX32 MID SOFT NHS 29M TT

Mitas opona 90/100-21 Terra Force-MX MH 57m (czerwono-zielony pasek) TT

MITAS OPONA 120/90-18 TERRA FORCE MX-SM SOFT MEDIUM

Opona X-Grip SuperENDURO-F 80/100-21 Soft F.I.M
Wybór prawidłowych opon cross może być bardzo trudny. Nie łatwo na początku zorientować się w różnych nazwach: opony enduro, opony cross, opony motocross, a im dalej tym robi się trudniej. Dochodzą takie aspekty jak wybór konkretnego producenta, modelu opony, mieszanki i w końcu rozmiaru. Z pozoru tak banalny temat po bliższym zapoznaniu staje się nie lada wyzwaniem nawet dla wprawionych fanów jazdy off road.
Na początek jak sprawdzić, czy opony wymagają wymiany?
Większość ludzi nie jest pewna, na co patrzeć, gdy sprawdza stare opony w swoim motocyklu. Co wydaje się w porządku dla Ciebie, może wymagać wymiany już dawno temu.
Po pierwsze, spójrz na klocki. Jeśli są zaokrąglone lub krótsze niż w nowej oponie, potrzebujesz świeżej gumy. Najgorszy możliwy scenariusz to powyrywane klocki opony tworzące luki i dziury w bieżniku.
Zwróć też uwagę na samą strukturę gumy, jeżeli zauważysz:
- Rozcięcia lub pęknięcia na boku opony;
- Pęknięcia między klockami;
- Przebarwienia lub łuszczenie się.
Musisz dokonać wyboru i zakupić nowy komplet opon cross.
Opony mają wiele różnych wariantów
Aby wybrać odpowiednie opony, należy najpierw ocenić swój styl jazdy. Istnieją różne typy opon i musisz wybrać odpowiedni zestaw do swoich potrzeb.
Opony motocrossowe
Motocykle motocross są zaprojektowane do jazdy po zamkniętych torach ziemnych ze skokami i innymi przeszkodami. Na torach motocrossowych z reguły nie ma dużych kamieni, przepraw przez wodę, korzeni drzew lub innych naturalnych przeszkód.
Z tego powodu opony motocrossowe posiadają wyspecjalizowany wysoki i agresywny bieżnik, który idealnie sprawdza się w warunkach wyścigów crossowych. Jednakże nawet wśród opon crossowych znajdziemy wiele różnych ułożeń kostek: od gęstszych na twarde kamieniste trasy po rzadkie układające się w łopatę na tory piaskowe i bardzo błotne.
Opony enduro
Ta kategoria obejmuje szeroką gamę typów tras. Możesz jeździć w górach, pustyniach i wszystkim, co znajduje się między nimi. Ten poziom zróżnicowanej jazdy wymaga dostosowywania się do wielu terenów i wielu naturalnych przeszkód.
Opony enduro muszą mieć trwałą i uniwersalną konstrukcję. Dodatkowo opony enduro muszą posiadać homologację FIM, aby można ich było użyć w trakcie zawodów i mistrzostw.
Bieżnik opony enduro jest ukształtowany w taki sposób, aby spełniać normę homologacji FIM i jednocześnie dobrze sprawdzał się w każdych warunkach. Od piaskowych stepów, przez kamieniste usiane korzeniami drzew podjazdy po błotniste szlaki.
Aby ułatwić dopasowanie opony do terenu producenci w obrębie tego samego modelu i bieżnika produkują kilka wariantów mieszanki gumy.
Opony enduro z twardą mieszanką są doskonałym wyborem, jeżeli trasa wiedzie po miękkiej ziemi i błocie. Twarda mieszanka ograniczy uginanie się klocków i zapewni doskonałe wgryzanie się w miękki teren. Jeżeli na szlaku istnieje ryzyko pojawienia się dużej ilości korzeni i kamieni to zdecydowanie lepszym wyborem będzie miękka mieszanka. Miękka guma i luźniejszy karkas pozwoli oponie dokładnie "przyklejać" się do przeszkód i budować trakcję nawet w najtrudniejszych warunkach.
Jaka jest różnica pomiędzy oponą enduro na miękki, a na twardy teren?
Ponieważ opony crossowe produkowane są w wielu rozmiarach, kształtach, wzorach bieżnika i mieszkankach musisz wiedzieć czego, poszukujesz w momencie zakupu. Różne opony sprawdzają się lepiej w innych warunkach. Aby trochę ułatwić, można sprowadzić wybór do opon na miękki teren i opon na twardy teren.
Opony do motocykli cross, dostępne są w trzech głównych kategoriach:
- Miękka mieszanka: dla twardego terenu potrzebny jest miększy skład
- Twarda mieszanka: dla miękkiego terenu potrzebny jest twardszy skład
- Medium: oferuje to, co najlepsze z obu wariantów
Wbrew pozorom Soft,Medium, Hard nie odnosi się tylko do składu gumy, z którego wyprodukowana jest opona. W każdym z tych wariantów producenci stosują inny karkas. Karkas to wewnętrzne zbrojenie opony wykonane z nylonu i stalowego drutu. Jego kluczowym zadaniem jest odpowiednie usztywnienie całego przekroju opony, ograniczenie uszkodzeń i poprawa przyczepności do terenu.
To właśnie konstrukcja karkasu często odróżnia najlepsze opony od ich tańszych zamienników. To wyjaśnia zagadkę, dlaczego dwie opony o identycznym bieżniku tak bardzo inaczej trzymają.