Ślizgi amortyzatorów do motocrossu i enduro – precyzja prowadzenia i płynna praca lag
( ilość produktów: 8 )
SKF ZESTAW ŚLIZGÓW DO PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA -MARZOCCHI 50mm -HUSQVARNA,TM,BETA

SKF Zestaw Zgarniaczy Błota Fork Mud Scraper - 48 mm KYB / Marzocchi / Sachs (Kawasaki, Yamaha, Husqvarna, Beta) - Zestaw na 2 Lagi

SKF ZGARNIACZE BŁOTA FORK MUD SCRAPER SHOWA 49 MM (ZESTAW NA 2 LAGI) HONDA CRF250 '15-'18, 450 '17-'18,KAWASAKI KXF 450 '15-'18,SUZUKI RMZ 450 '15-'18

Ślizgi osłony teleskopów / osłony amortyzatorów KTM / Husqvarna
Ślizgi amortyzatorów, znane też jako tuleje prowadzące zawieszenia lub fork bushings, to elementy odpowiadające za prowadzenie goleni w lagach oraz utrzymanie ich osiowości. W Bajamoto znajdziesz ślizgi lag do motocykli cross, enduro i adventure – od marek All Balls, Prox, Athena, Pivot Works i SKF – dopasowane do zawieszeń WP, KYB i Showa.
Dlaczego warto wymienić ślizgi amortyzatorów?
Podczas pracy zawieszenia ślizgi amortyzatorów odpowiadają za minimalizację tarcia pomiędzy goleniami a tulejami prowadzącymi. Z czasem jednak się zużywają – szczególnie podczas jazdy w błocie i piasku. Objawy zużycia ślizgów to:
- nierówna praca lag,
- stuki i luzy w przednim zawieszeniu,
- nadmierne zużycie panewek i uszczelniaczy,
- ślady oleju lub smaru na goleniach.
Regularna wymiana ślizgów – co 80–100 motogodzin – pozwala zachować fabryczną płynność pracy i przedłuża żywotność całego zawieszenia.
Rodzaje ślizgów amortyzatorów
- Ślizgi górne – montowane w górnej części rury nośnej, odpowiadają za stabilne prowadzenie i utrzymanie osiowości,
- Ślizgi dolne – współpracują z panewkami, zapewniając amortyzatorowi płynne ugięcie,
- Ślizgi z powłoką PTFE – o niskim współczynniku tarcia, idealne do zawieszeń WP, KYB i Showa,
- Ślizgi serwisowe – kompletne zestawy z panewek i uszczelniaczy do pełnej regeneracji zawieszenia.
Najlepsze marki ślizgów lag
- All Balls – zestawy ślizgów o wysokiej odporności na ścieranie, gotowe do montażu,
- Prox – precyzyjnie wykonane tuleje prowadzące z powłoką PTFE,
- Athena – ślizgi w standardzie OEM, stosowane w fabrycznych zawieszeniach KYB i Showa,
- Pivot Works – kompletne zestawy do zawieszeń WP i KYB,
- SKF – topowa jakość dla wymagających zawodników motocross i enduro.
Jak dobrać ślizgi amortyzatora?
Dobór ślizgów zależy od typu zawieszenia i średnicy lag. W Bajamoto znajdziesz dedykowane zestawy do najpopularniejszych motocykli:
- KTM EXC/SX/SX-F – zawieszenie WP XACT/XPLOR 48 mm,
- Husqvarna TE/FE i GasGas EC-F – zestawy ślizgów WP,
- Honda CRF i Yamaha YZ-F/WR-F – zawieszenia Showa i KYB 46–48 mm,
- Kawasaki KX-F i Suzuki RM-Z – ślizgi KYB o zwiększonej odporności na błoto.
Kompleksowa regeneracja zawieszenia
Wymiana ślizgów to tylko część pełnej regeneracji zawieszenia. Warto jednocześnie założyć nowe panewki, uszczelniacze i