Oleje do silników 2T
( ilość produktów: 41 )Amsoil DOMINATOR Synthetic 2T Racing Oil Olej do mieszanki
Olej do mieszanki 2T Motul 800 Off Road 1L
Olej do mieszanki 2T wtrysk Motul 710 Off Road 1L
Olej do skutera Motul Scooter Expert 2T 1L
MOTOREX Olej Cross Power 2T 1L
Olej do mieszanki 2T Motul 800 Road Racing 1L
Olej do skutera Motul Scooter 2T 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline MX 7 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline MX 5 1L
MOTOREX Olej Formula 2T 1L
Ipone SAMOURAI Racing 2T 5L Olej do mieszanki
Olej do mieszanki 2T wtrysk Motul 710 Off Road 4L
Olej do mieszanki 2T Motul 800 Off Road 4L
Olej do mieszanki 2T Putoline RS 959 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline MX 9 1L
Motorex Power Synt 2T 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline CLASSIC SCOOTER 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline TT SCOOTER + 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline TT SCOOTER 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline TT SCOOTER SCENTED 1L
Olej do mieszanki 2T Putoline TT SPORT 125 ml
- 1
- 2
Olej 2T jest niezbędny do właściwej pracy silnika dwusuwowego. To właśnie konieczność stosowania oleju do mieszanki jest główną różnicą w użytkowaniu motocykli 2T i 4T. Niezależnie od tego czy dwusuw posiada wtrysk paliwa TPI, dozownik oleju 2t, czy też wymaga klasycznej mieszanki musisz stosować w nim olej do paliwa. Prosta konstrukcja silnika dwusuwowego sprawia, że jednostki te nie posiadają rozbudowanego ciśnieniowego układu smarowania, w których pompa oleju generuje odpowiednie ciśnienie i rozprowadzając lubrykant po magistralach smaruje elementy głowicy, tłok i korbowód. W silniku 2T smarowanie układu korbowo-tłokowego odbywa się właśnie poprzez olej do mieszanki 2T.
Olej do mieszanki 2T zapewnia prawidłowe smarowanie silnika
Aby zrozumieć konieczność stosowania oleju do paliwa należy zagłębić się w zasady działania i konstrukcję silnika dwusuwowego.
W odróżnieniu od silnika czterosuwowego, którego skrzynia korbowa jest zamknięta z wyjątkiem układu wentylacyjnego, silnik dwusuwowy wykorzystuje skrzynię korbową jako część drogi wlotowej i dlatego stosuje się olej do mieszanki paliwa do rozprowadzenia go po silniku w celu smarowania. Po dodaniu odpowiedniej ilości oleju do benzyny powstaje tak zwany premix. Olej 2T ostatecznie jest spalany wraz z benzyną, takie zachowanie nazywa się smarowaniem silnika ze stratą całkowitą. Największą wadą spalania oleju do dwusuwuw jest zwiększona emisja zanieczyszczeń powietrza.
Czy olej do dwusuwów jest taki sam jak do czterosuwów?
Bazą do produkcji oleju do paliwa może być ropa naftowa, olej rycynowy, baza półsyntetyczna lub syntetyczna. W związku z tym, że olej 2t jest spalany w trakcie pracy silnika, konieczne jest nieustanne podnoszenie jakości aby ograniczyć emisję szkodliwych substancji i ich wpływ na środowisko. Jednocześnie współczesne silniki w motocyklach są co raz wydajniejsze i także potrzebują lepszego smarowania do prawidłowej pracy pod dużym obciążeniem. Dlatego właśnie obecnie najczęściej spotyka się oleje do 2T syntetyczne i 100% syntetyczne. Łatwo zauważyć, że oleje do 2 suwa nie posiadają oznaczeń lepkości (10W40, 10W50 itp.) wynika to z faktu, że nie muszą spełniać norm dla silników czterosuwowych i nie są badane pod kątem lepkości w trakcie zimnego i ciepłego rozruchu.
Jak dozować olej do mieszanki paliwowej?
Stosunek z jakim najczęściej dodaje się olej do mieszanki paliwa jest 1:50, daje to 100 ml oleju na 5 litrów benzyny. Jednakże zakres sięga od 1:16 nawet do 1:100. Aby prawidłowo dawkować olej 2t do benzyny konieczne jest zapoznanie się z instrukcją motocykla. Niewłaściwa proporcja mieszanki może spowodować całkowite zniszczenie silnika. W instrukcji producent motocykla zawiera także informację czy olej należy dodać do benzyny, czy wlać do specjalnego zbiornika, z którego układ smarowania pobierze odpowiednią ilość oleju do dozownika 2T.
Należy także pamiętać że nie każdy olej do dwusuwa może być stosowany w motocyklach z dozownikiem lub wtryskiem paliwa. Jeżeli motocykl wyposażony jest w dozownik lub wtrysk paliwa TPI należy wybierać specjalne oleje 2T, które możesz znaleźć tutaj.
Jaki olej do mieszanki 2T?
Przede wszystkim zgodny z zaleceniami producenta i wymaganymi normami. Wybierając jednak oleje z najwyższej półki takie jak Motul 800, Ipone Samourai 2T, Castrol Power 1 Racing masz pewność, że spełniają wszystkie niezbędne standardy i normy. Poszukując odpowiedniego oleju warto jednak wybrać odpowiedni ponieważ wybór lepszego lubrykantu niż to konieczne będzie po prostu kosztowne. Biorąc pod uwagę koszty warto wziąć pod uwagę większe opakowanie oleju 2T 5L.
Z drugiej strony zastosowanie zbyt niskiej jakości oleju do crossa 2T może spowodować nieprawidłowe smarowanie wysilonego silnika i w konsekwencji jego poważną awarię.