Cewki zapłonowe motocross i enduro – mocna iskra, pewny zapłon, maksymalna moc
( ilość produktów: 8 )
Cewka zapłonowa Yamaha WR 450F '16-'20, YZ 250F '16, YZ 450F '11-'19, YZ 450FX '17-'20 (WR450, YZF450)
Cewka zapłonowa motocross i enduro (ang. ignition coil) odpowiada za wytwarzanie wysokiego napięcia niezbędnego do powstania iskry na świecy zapłonowej. To właśnie ona decyduje o sile zapłonu, płynności pracy silnika i łatwości rozruchu. W Bajamoto znajdziesz cewki zapłonowe Keihin i Mikuni do motocykli KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, GasGas – od marek All Balls, ProX, Athena i FM-Parts.
Dlaczego cewka zapłonowa jest tak ważna?
Bez mocnej iskry nie ma mocy. Uszkodzona lub zużyta cewka to częsta przyczyna trudnego rozruchu, przerywania silnika i spadku osiągów. W motocrossie i enduro, gdzie silnik pracuje na wysokich obrotach w ekstremalnych warunkach, cewka musi działać bezbłędnie i zapewniać równą iskrę w każdej sytuacji.
- pewny zapłon przy każdym uruchomieniu,
- silna iskra i pełne spalanie mieszanki,
- stabilna praca silnika w całym zakresie obrotów,
- mniejsze zużycie paliwa i lepsza reakcja na gaz,
- odporność na wibracje, temperaturę i wilgoć.
Rodzaje cewek zapłonowych motocross i enduro
- Cewki OEM Replacement – bezpośrednie zamienniki oryginalnych cewek Keihin i Mikuni,
- Cewki racing – o zwiększonej mocy i szybszym wzroście napięcia,
- Cewki z przewodem i fajką – kompletne zestawy Plug&Play,
- Cewki dwuprzewodowe – dla układów 2T i 4T z modułami CDI/TCI,
- Cewki FM-Parts Hard Enduro – wzmocnione, odporne na błoto i wodę.
Top marki cewek zapłonowych motocross i enduro
- All Balls – niezawodne cewki OEM Replacement do Keihin i Mikuni,
- ProX – racingowe cewki o szybkim wzroście napięcia,
- Athena – kompaktowe cewki o wysokiej odporności termicznej,
- FM-Parts – wzmocnione cewki do motocykli Hard Enduro,
- Tourmax – cewki do motocykli japońskich o jakości OEM,
- NGK – cewki i przewody zapłonowe klasy premium.
Jak dobrać cewkę zapłonową do motocykla?
Każda cewka zapłonowa motocross i enduro w Bajamoto ma opis kompatybilności z modelem motocykla, napięciem (12V) i typem zapłonu (CDI / TCI). Przykłady:
- All Balls Ignition Coil KTM EXC-F 250–500 2017–2024
- ProX Racing Ignition Coil Honda CRF 250R/450R 2015–2023
- FM-Parts Ignition Coil Yamaha YZF 250/450 Enduro Hard
Dobierając cewkę, zwróć uwagę na typ silnika (2T/4T), rodzaj modułu zapłonowego i kształt złącza. Wszystkie oferowane cewki to zestawy Plug&Play – gotowe do montażu bez przeróbek i lutowania.
Jak dbać o cewkę zapłonową?
Upewnij się, że przewody i złącza są czyste i szczelne – wilgoć i zabrudzenia to główny wróg układu zapłonowego. Raz w sezonie sprawdź oporność cewki miernikiem i stan przewodu wysokiego napięcia. Jeśli motocykl traci moc lub przerywa na wysokich obrotach – cewka może wymagać wymiany. W offroadzie warto stosować cewki z silikonową powłoką i dodatkowymi uszczelnieniami.
Mocna iskra z Bajamoto
Postaw na cewki zapłonowe motocross i enduro od marek, które gwarantują niezawodność i moc. Z All Balls i ProX zyskasz jakość OEM, Athena zapewni odporność termiczną, a FM-Parts – trwałość w warunkach ekstremalnych. Z Bajamoto każda iskra będzie idealna – od pierwszego obrotu do finiszu na podium. ⚡
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #cewkazapłonowa #ignitioncoil #allballs #prox #athena #fm-parts #trzymajgaz