Korki chłodnicy motocross i enduro – precyzyjne utrzymanie ciśnienia w układzie chłodzenia
( ilość produktów: 14 )
Nachman Korek do chłodnicy z wskaźnikiem temperatury Honda / Kawasaki / Suzuki / Yamaha 1.8 bar

Nachman Korek do chłodnicy PSYCHIC I 4PLAY ORAZ JAPOŃSKICH OEM I ZAMIENNIKÓW 45MM 1.1 BAR / 16 PSI

TWIN AIR KOREK CHŁODNICY KTM / HUSQVARNA SX/SX-F 2016-2018, EXC/EXC-F/XC-F 2017-2020 2.0 BAR / 29 PSI

Nachman Korek do chłodnicy PSYCHIC I 4PLAY ORAZ JAPOŃSKICH OEM I ZAMIENNIKÓW 45MM 1.3 BAR / 19 PSI

TWIN AIR KOREK CHŁODNICY KTM / HUSQVARNA SX/SX-F 2008-2015, EXC/EXC-F/XC-F 2008-2016 2.0 BAR / 29 PSI

Nachman Korek do chłodnicy PSYCHIC I 4PLAY ORAZ JAPOŃSKICH OEM I ZAMIENNIKÓW 45MM 1.4 BAR / 20 PSI

Nachman Korek do chłodnicy PSYCHIC I 4PLAY ORAZ JAPOŃSKICH OEM I ZAMIENNIKÓW 45MM 1.6 BAR / 23 PSI

TWIN AIR KOREK CHŁODNICY HONDA, SUZUKI, KAWASAKI, YAMAHA 1.8 BAR 26 PSI
Korek chłodnicy (ang. radiator cap) to niewielki, ale kluczowy element układu chłodzenia motocykla. Utrzymuje on odpowiednie ciśnienie w chłodnicy, zapobiegając zagotowaniu płynu chłodniczego podczas jazdy w wysokich temperaturach i ekstremalnych warunkach enduro. W Bajamoto znajdziesz zarówno korki chłodnicy OEM replacement, jak i wzmocnione korki 1.4–1.8 bar z manometrem lub anodowaną obudową CNC.
Dlaczego warto wymienić korek chłodnicy?
Zużyty lub nieszczelny korek chłodnicy powoduje spadek ciśnienia w układzie i może prowadzić do przegrzewania silnika. Wymiana na korek o wyższym ciśnieniu (np. 1.6 lub 1.8 bar) zwiększa temperaturę wrzenia płynu chłodniczego i poprawia wydajność chłodzenia – szczególnie przy wolnej jeździe w błocie i technicznych odcinkach enduro hard.
- utrzymanie stabilnego ciśnienia w układzie chłodzenia,
- zwiększenie odporności na przegrzewanie,
- ochrona chłodnic przed rozerwaniem w wysokiej temperaturze,
- możliwość odczytu ciśnienia (w modelach z manometrem),
- estetyczne wykończenie – anodowane kolory CNC.
Rodzaje korków chłodnicy w Bajamoto
- Korki OEM Replacement – standardowe korki o ciśnieniu 1.1–1.4 bar, kompatybilne z fabrycznymi chłodnicami,
- Korki tuningowe CNC – anodowane w kolorach orange, red, blue – dostępne od Zeta i FM-Parts,
- Korki z manometrem – umożliwiają szybki odczyt ciśnienia roboczego układu,
- Korki wysokociśnieniowe – 1.6–1.8 bar, idealne do hard enduro i jazdy w wysokiej temperaturze,
- Korki z uszczelką silikonową – gwarantujące pełną szczelność nawet po długim użytkowaniu.
Najlepsze marki korków chłodnicy motocross i enduro
- Zeta Racing – korki CNC z manometrem i anodowanym wykończeniem (orange, red, blue),
- FM-Parts – korki 1.6–1.8 bar z ulepszoną sprężyną ciśnieniową,
- Polisport – korki OEM Replacement do motocykli KTM, Honda, Yamaha,
- All Balls – korki replacement o wysokiej szczelności,
- Tourmax – korki japońskiej precyzji do motocykli CRF, YZF i WR-F,
- Apico – lekkie korki anodowane CNC do motocrossu i enduro.
Jak dobrać korek chłodnicy?
Dobór korka zależy od modelu motocykla i stylu jazdy. W Bajamoto każdy korek chłodnicy motocross lub enduro posiada opis kompatybilności, np. Zeta Radiator Cap 1.8 bar KTM EXC/SX-F 2017–2024 lub Polisport Radiator Cap Honda CRF 250R 2014–2023. Jeśli startujesz w hard enduro – wybierz korek o wyższym ciśnieniu (1.6–1.8 bar) dla maksymalnej ochrony silnika.
Pełna kontrola temperatury i ciśnienia
Korek chłodnicy warto wymieniać co sezon – szczególnie jeśli często jeździsz w błocie lub ekstremalnych warunkach. W połączeniu z chłodnicami, wentylatorami i przewodami chłodnicy tworzy kompletny i wydajny układ chłodzenia, który utrzyma Twój silnik w optymalnej temperaturze nawet podczas długich podjazdów.
Precyzja i bezpieczeństwo z Bajamoto
Postaw na sprawdzony korek chłodnicy – wybierz Zeta lub FM-Parts, jeśli szukasz rozwiązania sportowego, albo Polisport i Tourmax, jeśli wolisz OEM replacement. Zaufaj jakości części testowanych przez zawodników motocrossu i enduro. Bo w offroadzie liczy się chłodna głowa – i chłodny silnik 🔥
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #korekhłodnicy #radiatorcap #zetaracing #fm-parts #polisport #trzymajgaz
Jaki korek do chłodnicy?
Może Ci się wydawać, że korek chłodnicy w motocyklu nie jest tak istotny. Jednak jest to niezbędny element układu chłodzenia, który nie tylko nie pozwala na przedostawanie się syfu do wnętrza chłodnicy i nalewanie przez niego płynu, ale także wpływa na kontrolę ciśnienia w układzie chłodzenia.
Korki chłodnicy pozwalają na upuszczenie nadmiaru powietrza lub płynu w kryzysowej sytuacji. Czyli np. wtedy kiedy postanowisz zagotować motor próbując wyciągnąć go z największego bobrowiska, jakie znalazłeś podczas "spokojnego" wyjazdu do lasu.
Jeśli Twój korek jest uszkodzony, to musisz się liczyć z tym, że prawdopodobnie prędzej niż później, dojdzie do uszkodzenia całego układu chłodniczego.
W naszej ofercie znajdziesz wiele różnych korków do chłodnicy takich marek jak np. nachman czy korki chłodnicy JMP.
Część z korków chłodnicy posiada zwiększoną odporność na ciśnienie, czyli upuszczają ciśnienie w wyższym zakresie (bar) niż standardowe korki OEM.
Jeśli więc szukasz korka chłodnicy do swojej Yamahy, KTM, Honda, Suzuki czy Kawaski to w sumie dobrze trafiłeś, bo w naszej ofercie mamy kilku producentów korków do chłodnicy, którzy produkują fajne jakościowo, trwałe części.
Nie ufalibyśmy wszystkim tym chińskim, tanim specyfikom. Układ chłodzenia to dość poważny układ w Twoim motocyklu, który musi pracować poprawnie, żebyś mógł się cieszyć długą, mało kosztowną i przyjemną jazdą.
Jeśli masz jakieś pytanie, nie wiesz jaki korek do chłodnicy wybrać czy ma odpowiednią ilość barów albo, czy na pewno będzie pasował do (i tu wstaw odpowiednio) Yamaha, Honda, Suzuki, KTM, Kawasaki itd. to nie wahaj się do nas napisać.
Z chęcią pomóżmy Ci w odpowiednim i poprawnym doborze korka chłodnicy motocyklowej.