Uzwojenie alternatora motocross i enduro – moc ładowania i pewny zapłon
( ilość produktów: 34 )
Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Honda CR 250R '86-88 / CR 500R '86

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Yamaha YZ 250 '90-'95 / WR 250 '90-'97

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Yamaha YZF 250 '01-'09 / 400/426/450 '98-'05

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator KTM SXF 250 '11-'14 / 350 '11-'14 / SXF/EXCF 250 11-14 / SXF/EXCF 350 11-14

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Kawasaki KX 125 '87-'88 / 250 '83-'88 / 500 '86-'88

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Yamaha PW50 '83-'07 / PW80 '83-'07

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator KTM SX 65 '03-'07 / 85 '03-'16 / 105 '04-'11

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Suzuki RM 125 '92-'95 / 250 '94-'95

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator KTM SXF 450 '07-'12 / SXF 505 '07-'08 / XCF 505 '08-'09

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Honda CRF 50 '04-'09 / XR 50R '00-'03 / CRF 70F '04-'11 / XR 70R '97-'03

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Honda CRF 80 '04-'09 / XR 80R '93-'03 / CRF 100F '04-'09 / XR 100R '92-'03

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator KTM 250/400/450/520/525 / HUSABERG 450/550/650 04-08

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator Suzuki RMZ 250 10-13 / RMZ 450 08-12

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator ze światłami Kawasaki KDX 200 89-05 / KDX 220R 97-05

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator ze światłami KTM SX/EXC 125 98-05 / SX/EXC250 97-05 / EXC 300/360/380 98-05

Electrosport Uzwojenie alternatora / stator ze światłami KTM 400/450/525/540/560
- 1
- 2
Uzwojenie alternatora motocross i enduro (ang. stator / alternator coil) to element, który odpowiada za wytwarzanie prądu w motocyklu. Podczas pracy silnika magnesy koła zamachowego indukują napięcie w uzwojeniu, które zasila układ zapłonowy, światła i ładowanie akumulatora. W Bajamoto znajdziesz uzwojenia alternatora do motocykli KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, GasGas od marek All Balls, Athena, ProX, FM-Parts i Electrosport.
Dlaczego uzwojenie alternatora jest tak ważne?
W motocyklu offroadowym alternator pracuje w ekstremalnych warunkach – wysokie obroty, błoto i temperatura to jego codzienność. Zużyte lub przypalone uzwojenie powoduje spadek napięcia, brak ładowania akumulatora lub problemy z zapłonem. Nowe uzwojenie zapewnia stabilne napięcie i pewny zapłon – niezależnie od warunków.
- stabilne ładowanie akumulatora 12V,
- pewny zapłon i równa praca silnika,
- zabezpieczenie elektroniki przed spadkami napięcia,
- większa trwałość i odporność na przegrzewanie,
- bezproblemowy rozruch nawet po długim postoju.
Rodzaje uzwojeń alternatora motocross i enduro
- Uzwojenia OEM Replacement – bezpośrednie zamienniki oryginalnych cewek,
- Uzwojenia racing – zwiększona moc ładowania, idealne do motocykli z dodatkowymi akcesoriami,
- Uzwojenia z cewkami zapłonowymi – kompletne zestawy stator + pickup coil,
- Uzwojenia FM-Parts Hard Enduro – wzmocnione izolacje i odporność na wilgoć,
- Uzwojenia Electrosport High Output – o 20–30% większej wydajności ładowania.
Top marki uzwojeń alternatora motocross i enduro
- All Balls – kompletne statory OEM Replacement z pełnym okablowaniem,
- ProX – uzwojenia wysokiej jakości do motocykli japońskich,
- Athena – zestawy z czujnikiem położenia wału i wtyczką Plug&Play,
- FM-Parts – wzmocnione uzwojenia do motocykli Hard Enduro i MX,
- Electrosport – statory o zwiększonej wydajności ładowania,
- Tourmax – OEM Replacement do motocykli Honda, Yamaha i Kawasaki.
Jak dobrać uzwojenie alternatora do motocykla?
Każde uzwojenie alternatora motocross i enduro w Bajamoto posiada dokładny opis napięcia, ilości przewodów i kompatybilnych modeli motocykli. Przykłady:
- All Balls Stator KTM EXC-F 250–500 2017–2024
- ProX Alternator Coil Honda CRF 250R/450R 2014–2023
- FM-Parts High Output Stator Yamaha YZF 250/450 2015–2023
Dobierając uzwojenie, zwróć uwagę na typ zapłonu (AC/DC), liczbę wyjść oraz rodzaj regulatora napięcia. Wszystkie uzwojenia dostępne w Bajamoto są kompatybilne z fabrycznymi układami i gotowe do montażu Plug&Play.
Jak dbać o uzwojenie alternatora?
Podczas serwisu sprawdzaj stan izolacji przewodów i czystość gniazda statora. Po jeździe w błocie usuń wilgoć i zanieczyszczenia z pokrywy zapłonu. Nie używaj agresywnych środków czyszczących – mogą uszkodzić lakier izolacyjny. Jeśli ładowanie akumulatora spada lub światł