Opony enduro – maksymalna trakcja i kontrola w terenie
( ilość produktów: 53 )![Opona cross Rymax Wincross E80 Enduro 140/80-18 [mieszanka: standard]](/hpeciai/f59021dce246eed0407275c1b846b181/pol_il_Opona-cross-Rymax-Wincross-E80-Enduro-140-80-18-mieszanka-standard-94614.png)
Opona cross Rymax Wincross E80 Enduro 140/80-18 [mieszanka: standard]

Komplet opon enduro Rymax Wincross E80 Enduro 90/90-21 + 140/80-18
![Opona enduro Rymax Wincross E80 140/80-18 Enduro Extreme Soft [mieszanka: super soft]](/hpeciai/d86ec53fddaf7c22c3bd10563ef5f7ca/pol_il_Opona-enduro-Rymax-Wincross-E80-140-80-18-Enduro-Extreme-Soft-mieszanka-super-soft-139932.png)
Opona enduro Rymax Wincross E80 140/80-18 Enduro Extreme Soft [mieszanka: super soft]

Opona METZELER 6 DAYS EXTREME 140/80-18 F.I.M
- 1
- 2
Opony enduro (ang. enduro tires) to kluczowy element motocykla terenowego – decydują o przyczepności, kontroli i pewności prowadzenia w najtrudniejszych warunkach. W Bajamoto znajdziesz opony enduro marek Mitas, Metzeler, Michelin i Pirelli – w wersjach FIM z homologacją drogową oraz zawodniczych Extreme Enduro do kamieni, błota i skał.
Dlaczego wybór opony enduro jest tak ważny?
Każdy teren wymaga innego rodzaju bieżnika i mieszanki gumy. Opony enduro FIM zapewniają uniwersalność i dopuszczenie do ruchu drogowego, natomiast opony Extreme Enduro mają miękką mieszankę i agresywny bieżnik, który dosłownie „wgryza się” w teren. Odpowiednio dobrana opona to pewność jazdy w kamieniach, błocie i na trawie – bez poślizgów i utraty trakcji.
- maksymalna przyczepność w błocie, piachu i skałach,
- odporność na rozdarcia i przebicia,
- różne mieszanki: Soft / Medium / Hard,
- dostępne wersje FIM (homologacja drogowa),
- sprawdzone w zawodach Extreme Enduro i Hard Enduro.
Rodzaje opon enduro
- Opony FIM – homologowane drogowo, z ograniczoną wysokością klocków (np. Michelin Enduro Medium),
- Opony Extreme Enduro – miękkie mieszanki, agresywny bieżnik, maksymalna trakcja (np. Metzeler Six Days Extreme),
- Opony Hard Terrain – do twardych, suchych tras (np. Mitas Terra Force-EF Super),
- Opony Soft Terrain – do błota, piachu i miękkiego gruntu (np. Pirelli Scorpion XC Mid Soft),
- Opony Enduro Hobby – uniwersalne do jazdy treningowej i rekreacyjnej.
Mitas – wytrzymałość i wszechstronność
Mitas to marka uwielbiana przez zawodników enduro za trwałość i przyczepność. Opony z serii Terra Force-EF i Extreme oferują szeroki wybór mieszanki i bieżnika – od miękkich po bardzo twarde, w zależności od warunków terenowych.
- Mitas Terra Force-EF Super – twarda opona FIM do suchych tras,
- Mitas Terra Force-EF Extreme – miękka mieszanka do Hard Enduro,
- Mitas XT754 – klasyk do błota i luźnego terenu.
Metzeler – technologia prosto z rajdów Six Days
Metzeler to marka, która od lat dominuje w rajdach ISDE – Six Days. Ich opony oferują perfekcyjną przyczepność w zmiennym terenie i ekstremalną odporność na przecięcia. Model Six Days Extreme to synonim przyczepności i trwałości w segmencie premium.
- Metzeler Six Days Extreme Medium – uniwersalna opona enduro do zawodów FIM,
- Metzeler Six Days Extreme Soft – miękka mieszanka do skał i błota,
- Metzeler Six Days Hard – twarda wersja do suchych, kamienistych tras.
Michelin – jakość i precyzja
Michelin to wybór profesjonalnych zawodników enduro i hard enduro. Seria Enduro Medium / Hard / Xtrem zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach – od lasu po kamieniste podjazdy. Dzięki technologii Adaptive Compound opona dostosowuje się do nawierzchni w czasie rzeczywistym.
- Michelin Enduro Medium – FIM, mieszanka uniwersalna,
- Michelin Enduro Xtrem – ultra miękka opona do ekstremalnych zawodów,
- Michelin Enduro Hard – do twardych nawierzchni i zawodów Cross Country.
Pirelli – włoska precyzja i kontrola
Pirelli oferuje opony z serii Scorpion XC, które łączą sportową charakterystykę z przyczepnością w trudnym terenie. Wersje Mid Soft i Mid Hard to jedne z najbardziej uniwersalnych modeli na rynku – idealne do mieszanych tras.
- Pirelli Scorpion XC Mid Soft – opona do miękkiego terenu (piach, błoto, trawa),
- Pirelli Scorpion XC Mid Hard – do kamieni i suchych nawierzchni.
Jak dobrać opony enduro?
Dobierz opony enduro według stylu jazdy i terenu: – do jazdy rekreacyjnej i legalnej po drogach – FIM homologacja (np. Michelin Medium lub Mitas EF Super), – do Hard Enduro – Extreme Soft / Xtrem (np. Metzeler Soft lub Michelin Xtrem), – do Cross Country – Hard Terrain (np. Pirelli Mid Hard). W Bajamoto znajdziesz opony w rozmiarach 18” / 21” dopasowane do wszystkich motocykli enduro.
Enduro bez kompromisów 🏁
Wybierz opony enduro od marek, które od lat wygrywają mistrzostwa świata. Z Mitas zyskasz trwałość, Metzeler zapewni precyzję i trakcję, Michelin – lekkość prowadzenia, a Pirelli – niezrównaną kontrolę na torze i w terenie. Z Bajamoto każda przeszkoda stanie się wyzwaniem, nie problemem. 🔥
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #oponyenduro #mitas #metzeler #michelin #pirelli #FIM #extremeenduro #hardenduro #trzymajgaz
Opony enduro
Ta kategoria obejmuje szeroką gamę typów tras. Możesz jeździć w górach, pustyniach i wszystkim, co znajduje się między nimi. Ten poziom zróżnicowanej jazdy wymaga dostosowywania się do wielu terenów i wielu naturalnych przeszkód.
Opony enduro muszą mieć trwałą i uniwersalną konstrukcję. Dodatkowo opony enduro muszą posiadać homologację FIM, aby można ich było użyć w trakcie zawodów i mistrzostw.
Bieżnik opony enduro jest ukształtowany w taki sposób, aby spełniać normę homologacji FIM i jednocześnie dobrze sprawdzał się w każdych warunkach. Od piaskowych stepów, przez kamieniste usiane korzeniami drzew podjazdy po błotniste szlaki.
Aby ułatwić dopasowanie opony do terenu producenci w obrębie tego samego modelu i bieżnika produkują kilka wariantów mieszanki gumy.
Opony enduro z twardą mieszanką są doskonałym wyborem, jeżeli trasa wiedzie po miękkiej ziemi i błocie. Twarda mieszanka ograniczy uginanie się klocków i zapewni doskonałe wgryzanie się w miękki teren. Jeżeli na szlaku istnieje ryzyko pojawienia się dużej ilości korzeni i kamieni to zdecydowanie lepszym wyborem będzie miękka mieszanka. Miękka guma i luźniejszy karkas pozwoli oponie dokładnie "przyklejać" się do przeszkód i budować trakcję nawet w najtrudniejszych warunkach.