Moduły zapłonu motocross i enduro – precyzja, moc i niezawodny zapłon
( ilość produktów: 7 )Moduł zapłonu motocross i enduro (ang. CDI / ECU / TCI unit) to elektroniczny sterownik odpowiedzialny za kontrolę momentu zapłonu w silniku. Od jego działania zależy moment pojawienia się iskry, moc, reakcja na gaz i bezpieczeństwo pracy silnika. W Bajamoto znajdziesz moduły zapłonu OEM i racing do motocykli KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, GasGas od marek FM-Parts, Athena, ProX i All Balls.
Dlaczego moduł zapłonu jest tak ważny?
W motocrossie każda milisekunda ma znaczenie. Zbyt wczesny lub zbyt późny zapłon powoduje spadek mocy, przegrzewanie silnika lub nawet jego uszkodzenie. Sprawny moduł zapłonu gwarantuje idealne wyprzedzenie iskry, optymalne spalanie i maksymalną moc w całym zakresie obrotów.
- dokładne sterowanie zapłonem w każdych warunkach,
- pewny start i mocna iskra od najniższych obrotów,
- lepsza reakcja na gaz i płynniejsza praca silnika,
- możliwość stosowania racingowych map zapłonu,
- zwiększona odporność na błoto, wilgoć i wibracje.
Rodzaje modułów zapłonu motocross i enduro
- Moduły CDI – klasyczne sterowniki zapłonu dla silników gaźnikowych 2T/4T,
- Moduły ECU – elektroniczne jednostki sterujące dla silników wtryskowych,
- Moduły TCI – sterowniki tranzystorowe do motocykli 4T z zapłonem bateryjnym,
- Moduły racing – ECU z programowalnymi mapami zapłonu i optymalizacją mocy,
- Moduły OEM Replacement – zamienniki oryginalnych jednostek Plug&Play.
Top marki modułów zapłonu motocross i enduro
- FM-Parts – racingowe moduły CDI odporne na wodę i błoto (IP65),
- Athena – programowalne ECU i CDI do motocykli 2T i 4T,
- ProX – OEM Replacement do motocykli japońskich i europejskich,
- All Balls – ekonomiczne moduły zapłonu OEM Plug&Play,
- Tourmax – sterowniki do motocykli Honda, Yamaha i Suzuki,
- GET – zaawansowane ECU z możliwością zmiany map zapłonu przez Bluetooth.
Jak dobrać moduł zapłonu do motocykla?
Każdy moduł zapłonu motocross i enduro w Bajamoto ma dokładny opis rodzaju zapłonu (CDI / TCI / ECU), złączy i kompatybilnych modeli motocykli. Przykłady:
- FM-Parts CDI Unit KTM EXC-F 250–500 2017–2024
- Athena ECU Honda CRF 250R/450R 2015–2023
- ProX CDI Yamaha YZF 250/450 2014–2023
Wybierając moduł, zwróć uwagę na typ silnika (2T / 4T), system zasilania (gaźnik / wtrysk) i złącze elektryczne. Wszystkie moduły w Bajamoto są kompatybilne z fabrycznymi wiązkami elektrycznymi – gotowe do montażu Plug&Play.
Jak dbać o moduł zapłonu?
Moduł zapłonu powinien być montowany w suchym i wentylowanym miejscu. Po myciu motocykla unikaj bezpośredniego kontaktu z wodą pod ciśnieniem. Sprawdzaj stan przewodów i konektorów – korozja i wilgoć to najczęstsze przyczyny awarii. Jeśli motocykl przerywa lub traci moc w losowych momentach – to znak, że moduł może wymagać wymiany.
Precyzja zapłonu z Bajamoto
Postaw na moduły zapłonu motocross i enduro od marek, które rozumieją ekstremalne warunki jazdy. Z FM-Parts i Athena zyskasz precyzję i niezawodność, ProX zapewni jakość OEM, a GET – możliwość programowania map zapłonu pod Twój styl jazdy. Z Bajamoto Twój silnik odpala, reaguje i pracuje z maksymalną mocą – od pierwszej iskry do mety. ⚡
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #modułzapłonu #cdi #ecu #athena #fm-parts #prox #get #trzymajgaz