Zaworki iglicowe motocross i enduro – szczelność i precyzyjne dozowanie paliwa
( ilość produktów: 7 )
Tourmax Zaworek iglicowy z gniazdem Yamaha DT 80 81-83, GT 80 78-80, SR 125 89-00

Tourmax Zaworek iglicowy z gniazdem Yamaha TW 200 87-00, TT-R 230 05-09, XN 125 00-02, XQ 125 01-02, YP 125E 98-00
Zaworek iglicowy motocross i enduro (ang. needle valve / float valve) to element, który kontroluje dopływ paliwa do komory pływakowej w gaźniku. To właśnie on otwiera i zamyka przepływ paliwa, utrzymując jego właściwy poziom. Zużyty lub nieszczelny zaworek to najczęstsza przyczyna przelewania gaźnika, nierównej pracy silnika i trudnego rozruchu. W Bajamoto znajdziesz zaworki iglicowe Keihin i Mikuni do motocykli KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, GasGas – od marek All Balls, ProX, Athena i Tourmax.
Dlaczego zaworek iglicowy jest tak ważny?
Zaworek iglicowy działa w oparciu o pływak w gaźniku – gdy poziom paliwa osiąga maksimum, zaworek zamyka dopływ. Jeśli nie trzyma szczelności, paliwo zaczyna się przelewać, a silnik pracuje zbyt bogatą mieszanką. W ekstremalnych przypadkach dochodzi nawet do zalania cylindra lub rozcieńczenia oleju w skrzyni korbowej.
- utrzymuje prawidłowy poziom paliwa w komorze pływakowej,
- eliminuje wycieki i przelewanie gaźnika,
- poprawia rozruch i stabilność pracy silnika,
- zmniejsza zużycie paliwa,
- chroni silnik przed zalaniem i przegrzaniem.
Rodzaje zaworków iglicowych motocross i enduro
- Zaworki OEM Replacement – standardowe, dopasowane do gaźników Keihin i Mikuni,
- Zaworki All Balls – zestawy z gniazdem, iglicą i uszczelkami,
- Zaworki ProX – precyzyjnie wykonane replacementy z powłoką odporną na paliwo E10,
- Zaworki Athena / Tourmax – kompletne zestawy do gaźników 2T i 4T,
- Zaworki FM-Parts Racing – wzmocnione iglice do motocykli sportowych i hard enduro.
Najlepsze marki zaworków iglicowych motocross i enduro
- All Balls – zestawy replacement do Keihin i Mikuni z kompletem uszczelek,
- ProX – iglice o jakości OEM, zapewniające długą żywotność,
- Athena – zaworki z powłoką Viton odporną na paliwo E10 i wysoką temperaturę,
- Tourmax – precyzyjne zestawy do motocykli japońskich,
- FM-Parts – racingowe zestawy do gaźników w motocyklach MX i Enduro Hard.
Jak dobrać zaworek iglicowy do motocykla?
Każdy zaworek iglicowy motocross i enduro w Bajamoto ma dokładny opis średnicy gniazda i zastosowania (Keihin / Mikuni). Przykłady:
- All Balls Needle Valve Keihin FCR KTM EXC-F 250–500 2017–2024
- ProX Float Valve Mikuni TMX Yamaha YZF 250/450 2015–2023
- Athena Needle Valve Kit Honda CRF 250R/450R 2014–2023
Dobierając zaworek, zwróć uwagę na typ gaźnika i średnicę gniazda. W przypadku regeneracji gaźnika warto kupić zestaw naprawczy gaźnika, który często zawiera zaworek iglicowy w komplecie.
Jak dbać o zaworek iglicowy?
Regularnie kontroluj stan zaworka przy każdym czyszczeniu gaźnika. Zabrudzenia lub osad z paliwa powodują jego niedomykanie. Używaj tylko czystego paliwa i filtrów – piasek i woda to największy wróg tego elementu. Jeśli gaźnik zaczyna „lać”, nie czekaj – wymień zaworek zanim uszkodzi się tłok lub cylinder.
Szczelność i pewność z Bajamoto
Wybierz zaworki iglicowe motocross i enduro od sprawdzonych producentów. Z All Balls i Tourmax zregenerujesz gaźnik do stanu fabrycznego, ProX i Athena zapewnią trwałość i odporność na paliwo, a FM-Parts – precyzję, jakiej potrzebuje wyczynowy silnik. Z Bajamoto Twój gaźnik będzie trzymał poziom paliwa tak dobrze, jak Ty linię na torze. 🏁
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #zaworekiglicowy #floatvalve #keihin #mikuni #allballs #prox #athena #trzymajgaz