Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
  • Łatwy i szybki zwrot do 30 dni

  • Darmowa dostawa od 349 zł

  • Sklep prowadzony przez zawodników motocross i enduro

  • Szybka dostawa

  • Działamy na rynku od ponad 5 lat

Mousse motocross i enduro – koniec z przebiciami, pełna kontrola w terenie

( ilość produktów: 54 )

 

Mousse (ang. foam tube / tire insert) to piankowy wkład do opony motocykla, który całkowicie zastępuje dętkę. Zastosowanie mousse motocross eliminuje ryzyko przebicia, snake-bite’a i nagłej utraty ciśnienia. W Bajamoto znajdziesz mousse enduro i motocross marek Michelin, X-Grip, Mitas i NitroMousse – w rozmiarach 18”, 19” i 21”, dopasowane do opon FIM i Extreme Enduro.

Jak działa mousse?

Mousse to zamknięta pianka z elastycznego polimeru, która zastępuje powietrze w dętce. Dzięki swojej strukturze zapewnia stałe ciśnienie (zwykle ok. 0,8–0,9 bara) i amortyzację, niezależnie od temperatury i prędkości. Opona z mousse zachowuje elastyczność, a ryzyko przebicia zostaje całkowicie wyeliminowane.

  • brak ryzyka przebicia i spadku ciśnienia,
  • doskonała trakcja i przyczepność na każdym podłożu,
  • większy komfort jazdy w trudnym terenie,
  • długa żywotność i odporność na temperaturę,
  • dopasowanie do opon FIM, Enduro i Cross.

Dlaczego mousse to wybór profesjonalistów?

W zawodach Hard Enduro i Extreme Enduro mousse jest standardem. Pozwala na bezpieczną jazdę nawet po przebiciu opony, chroni felgę i zapewnia stałą trakcję w kamieniach, błocie i korzeniach. W połączeniu z smarem montażowym mousse jego żywotność sięga nawet 12 miesięcy intensywnej jazdy.

  • pełna odporność na przebicia,
  • idealny do Hard Enduro, Rally i Cross Country,
  • brak konieczności pompowania,
  • możliwość doboru twardości (Soft / Medium / Hard),
  • łatwy montaż przy użyciu odpowiedniego smaru i łyżek.

Rodzaje mousse motocross i enduro

  • Mousse Soft – maksymalna przyczepność w błocie i skałach (X-Grip Super Soft),
  • Mousse Medium – uniwersalny kompromis trakcja / trwałość (Michelin Bib Mousse),
  • Mousse Hard – do szybkiej jazdy po twardych trasach (Mitas Mousse Hard Terrain),
  • Mousse Extreme – ultra miękki wkład do Hard Enduro (NitroMousse Platinum).

Michelin – pionier technologii Mousse

Michelin jako pierwszy wprowadził mousse (Bib Mousse) do zawodowego motocrossu i enduro. To najczęściej wybierany system w Mistrzostwach Świata EnduroGP i Dakar Rally. Oferuje idealny balans pomiędzy trwałością, wagą i przyczepnością.

  • Michelin Bib Mousse M18 / M21 – dedykowany do opon Enduro i Cross,
  • Michelin Bib Mousse Soft – do błota i miękkich terenów,
  • Michelin Bib Mousse Rally – do długodystansowych rajdów.

X-Grip – maksymalna trakcja w ekstremalnych warunkach

X-Grip to austriacka marka specjalizująca się w produktach do Hard Enduro. Ich mousse jest wyjątkowo miękki i elastyczny, zapewniając trakcję nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych.

  • X-Grip Super Soft – idealny do skał, korzeni i błota,
  • X-Grip Soft – balans miękkości i trwałości,
  • X-Grip Factory Mousse – opona „fabrika” używana przez topowych zawodników.

Mitas – solidność i dostępność

Mitas oferuje mousse w różnych rozmiarach i twardościach, idealnie dopasowany do swoich opon Enduro i FIM. To popularny wybór wśród zawodników, którzy szukają niezawodnego produktu w rozsądnej cenie.

  • Mitas Mousse 90/90-21 – przedni wkład do opony Enduro,
  • Mitas Mousse 140/80-18 – tylna wersja do Hard Enduro i Cross Country.

NitroMousse – trwałość klasy premium

NitroMousse to amerykański producent piankowych wkładów o wydłużonej żywotności. Ich mieszanka NitroCell oferuje o 33% większą elastyczność i o 2x dłuższą żywotność w porównaniu do klasycznego mousse.

  • NitroMousse Platinum – do Hard Enduro i Extreme,
  • NitroMousse Standard – do jazdy treningowej i Cross Country.

Jak dobrać mousse do opony?

Dobierz mousse motocross i enduro według rozmiaru opony i stylu jazdy: – dla opony 90/90-21 (przód) → Mousse 21”, – dla opony 120/90-18 lub 140/80-18 (tył) → Mousse 18”, – dla motocrossu 110/90-19 → Mousse 19”. Warto używać dedykowanego smaru mousse przy każdym montażu – przedłuża żywotność i zapobiega przegrzewaniu.

Mousse vs dętka vs Tubliss – które rozwiązanie wybrać?

Jeśli liczysz na 100% ochrony przed przebiciem i maksymalną trakcję – wybierz mousse. Dla lekkiego motocykla i szybkiego serwisu lepszy będzie dętka Heavy Duty Tube, a jeśli chcesz kontrolować ciśnienie i zmniejszyć wagę – postaw na Tubliss. Wszystkie systemy znajdziesz w dziale Opony i dętki.

Zero przebić, 100% trakcji 🏁

Wybierz mousse motocross i enduro od marek, którym ufają zawodnicy Hard Enduro i Dakar Rally. Z Michelin zyskasz precyzję, X-Grip zapewni ekstremalną przyczepność, Mitas – niezawodność w dobrej cenie, a NitroMousse – długowieczność i trwałość. Z Bajamoto zapomnisz, czym jest przebicie opony. 🔧

#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #mousse #michelin #xgrip #mitas #nitromousse #bibmousse #hardenduro #trzymajgaz

Co to jest mousse?

Mousse to nic innego jak specjalnie opracowana pianka, którą montuje się zamiast dętki motocrossowej. Można stwierdzić, że w zasadzie jest to taki pierścień z pianki, który jest na tyle sztywny, że zastępuje powietrze, jakie pompujesz do koła, jeśli stosujesz dętki. 

Pianka mousse składa się z wielu zamkniętych małych komórek, a jej przekrój w bardzo dużym zbliżeniu przypomina plaster miodu. Każda komórka została wypełniona azotem, który wpływa na poprawienie struktury pianki. Na zewnątrz cały mousse jest gładki, co pozwala na łatwiejsze zamontowanie w oponie. W przeciwieństwie do zwykłej dętki, ciśnienia mousse nie da się regulować. Odczucia z jazdy są cały czas takie same, no, chyba że posiadasz już dość mocno zużytego lub wybitego moussa. Największą zaletą tego rozwiązania jest przede wszystkim to, że nie dasz rady przebić dętki w trakcie jazdy, więc możesz jeździć bez stresu, że zostaniesz w środku lasu z przebitym kołem.

Jak się jeździ na mousse?

Motocykl, w którym zamontowano mousse daje znacznie bardziej wyraźne odczucia podczas jazdy. W związku z tym nie możesz się zrażać do niego zaraz po założeniu, a dopasowanie się do moussa może zabrać ci trochę czasu. Zazwyczaj mousse jest miększy niż standardowo napompowana dętka. Jeśli chciałbyś porównać komfort jazdy, to musiałbyś napompować dętkę ciśnieniem około 8 psi. Tak niskie ciśnienie może powodować większe odczuwanie wybojów, skał, kamieni czy innych nierówności. Za to mousse super sprawdzi się na twardych, usztywnionych próbach lub torach. Niskie ciśnienie, jakie oferuje mousse pozwala oponie bardziej przylegać do podłoża. Opona robi się po prostu bardziej płaska. A to z kolei przekłada się na zwiększenie przyczepności w trakcie jazdy.

Większość europejskich zawodników motocrossowych stosuje mousse. Natomiast większość amerykańskich zawodników pozostała nadal przy dętkach. Jednak trzeba zaznaczyć, że przy ściganiu się na niektórych szorstkich trasach w Ameryce również stosuje się moussy, z uwagi na chęć uniknięcia przysłowiowego złapania kapcia. 

Jeśli chodzi o zawodników enduro i cross-country to zazwyczaj większość z nich wybiera wypełnienie opony moussem. Wszystko to podyktowane jest chęcią zwiększenia przyczepności podczas jazdy po nierównym terenie. W skalistym terenie lub tam, gdzie znajdziesz wiele wyboi często dochodzi do przebicia opony dlatego w takich warunkach lepiej zainwestować w moussa

Czy powinienem kupić mousse?

Jeśli tylko nie lubisz przepalanych pieniędzy na kolejne przebite dętki, masy stresu podczas jazdy po wybojach i zmarnowanych dni na pchaniu motocykla, to tak powinieneś kupić moussa. 

Nikt nie lubi wracać na tarczy z wyjazdu do lasu z kolegami, na którym akurat Ty musiałeś przebić oponę. Dzięki moussowi nie będziesz musiał martwić się, że złapiesz gumę. Co więcej, jeśli przyzwyczaisz się do jazdy na moussie, do dodatkowej przyczepności i większej łatwości w pokonywaniu przeszkód może być Ci ciężko wrócić do zwykłej dętki. 

Niestety, żeby nie było tak kolorowo, mousse ma również swoje wady. Pierwszą z nich jest to, że opona z moussem jest cięższa niż opona wypełniona standardową dętką. Drugim minusem mogłyby wydawać się koszty zakupu moussa. Jeśli jednak przeliczysz, ile dętek zużyłeś w ciągu roku i ile dni zmarnowałeś na ściąganiu i zakładaniu koła, to może się okazać, że cena moussa nie będzie już taka wysoka. 

Początkowo mousse może być problematyczny w zakładaniu, ale jeśli poświęcisz trochę czasu, obejrzysz kilka instruktażowych filmików albo zainwestujesz w profesjonalną zmieniarkę do opon, to na pewno będzie to dla Ciebie przysłowiowa bułka z masłem.

Jak długo wytrzyma mousse? Kiedy zmienić mousse?

Najczęściej wszystko zależy od tego, jak dużo i w jakim terenie będziesz jeździł. Przeciętnie wytrzymuje co najmniej 6 miesięcy, a często i dłużej. Znamy riderów, którzy dbają o swojego moussa i wytrzymuje im 2 sezony. Profesjonalni zawodnicy często wymieniają go co jeden lub dwa wyścigi. 

Przy szacowaniu trwałości moussa zwróć uwagę na to, w jakich warunkach będziesz go użytkował. Mousse nie znosi jazdy po asfaltowych drogach, ze stałą, wysoką prędkością. Jeśli więc uwielbiasz szybkie przeloty asfaltowe to powinieneś rozważyć zakup tublissa lub zakup grubej dętki. 

Wysoka prędkość i asfalt nie służy moussowi z tego powodu, że dochodzi do zwiększenia temperatury w oponie, a dodatkowo zwiększa się tarcie pomiędzy oponą, a moussem. Wszystko to wpływa na szybsze zużywanie się moussa. Znamy przypadki osób, które wyjechały na moussie dwa razy, ale podczas tych wyjazdów zrobiły kilka przelotów po asfalcie i mousse był do wyrzucenia. 

Dodatkowo o mousse należy dbać. Jeśli jeździsz już na nim jakiś czas to warto zdemontować koło, wyciągnąć moussa, oczyścić wnętrze opony i mousse z brudu i błota, jakie mogło się tam zgromadzić i dopiero wtedy, nasmarować moussa żelem i wsadzić go z powrotem do opony. 

Jaki rozmiar mousse wybrać?

Jeśli wybierasz moussa do jazdy enduro to zalecamy wybrać rozmiar moussa dokładnie taki sam jak opony. A jeśli z jakichś powodów nie jesteś w stanie wybrać takiego samego, to najbardziej zbliżony. Część zawodników jeżdżących ekstremalne enduro wybiera mniejszego moussa, dzięki temu odczucia jazdy na motocyklu są jeszcze bardziej spotęgowane. Oczywiście taki zabieg jest jak najbardziej w porządku, pod warunkiem że stosujesz się do zaleceń producenta. 

Jak dbać o mousse?

Tak jak już wyżej wspomnieliśmy bez przestrzegania prostych zasad pielęgnacji mousse ulegnie szybszemu zniszczeniu lub rozciągnięciu. Idealnie byłoby czyścić moussa po każdej jeździe, jednak wiemy, że w wielu przypadkach jest niewykonalne. Dlatego staraj się czyścić mousse szczególnie po błotnistych wyjazdach lub jeśli nastąpi u Ciebie długa przerwa w jeździe motocyklem. 

Wszystko to sprawi, że pianka nie będzie narażona na dodatkowe uszkodzenia i będzie zużywała się tylko od jazdy. 

Jeśli chcesz czyścić moussa to pamiętaj o tym, że w temperaturach powyżej 30 stopni pianka zaczyna się rozszerzać, dlatego ciężej będzie Ci ją upchnąć w oponie. Więc przed czyszczeniem lub w trakcie czyszczenia staraj się nie trzymać koła, lub samego moussa w pełnym słońcu.

Czy do mousse potrzebuje trzymaka?

Zasadniczo trzymak zapobiega obracaniu się opony na obręczy. Jeśli nie zastosujesz go w tylnym kole, to może okazać się, że podczas dodawania gazu Twój motocykl nie będzie na niego poprawnie reagował. Siła tworząca się przy dodawaniu gazu jest wystarczająca, aby spowodować ewentualne obracanie się opony na feldze w przypadku braku trzymaka. Im mniejszy mousse, tym większe jest ryzyko, że opona będzie się obracać. Mimo tego wiele firm produkujących moussy nie podaje, że należy stosować trzymak. Do Ciebie więc należy decyzja czy zastosować go, czy też nie.

Rozmiary i waga mousse.

Na rynku jest wielu producentów oferujących szeroką gamę rozmiarów moussów. Możesz wybierać pomiędzy moussami Pirelli, mousse Michelin, Risemousse, Nitromousse lub mousse X-Grip. 

Niektórzy wycinają kawałek moussa, aby dopasować go do mniejszego koła. Jednak my nie zalecamy tego manewru, jeśli tylko jesteś w stanie wybrać odpowiedni rozmiar z oferty producentów. 

W naszej ofercie bajamoto.pl znajdziesz wiele mousse różnych producentów w bardzo wielu rozmiarach. Dzięki temu będziesz mógł idealnie dopasować go do swoich preferencji. 

Jeśli nie chcesz pozwolić, by przebicie dętki powstrzymało Cię przed ukończeniem wyścigu lub treningu, najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie mousse. Mousse to wkład z pianki który zastępuje dętkę jako wypełnienie opony. W ostatnim czasie zyskuje na popularności ze względu na jego zdolność do wyeliminowania ryzyka złapania gumy podczas jazdy.  W naszej ofercie dostępne są również wszystkie narzędzia i akcesoria, które pomogą maksymalnie uprościć proces montażu.

Prawdziwe opinie klientów
4.9 / 5.0 3201 opinii
pixel