Buty i akcesoria
( ilość produktów: 230 )Buty cross Gaerne SG-12 kolor biały,pomarańczowy,szary
Skarpety na crossa Fox 180 Lean kolor czarny, szary
Buty FOX JUNIOR COMP kolor żółty,fluo,czarny długość wkładki 22.2cm
Buty Gaerne Cross GX-1
Buty FOX COMP fluo żółty
Komplet pasków do butów Gaerne SG-12 / SG-10 długie kolor biały
Komplet pasków do butów Gaerne SG-12 / SG-10 długie kolor czarny
Komplet pasków do butów Gaerne SG-12 / SG-10 krótkie kolor czarny
Komplet pasków do butów Gaerne SG-12 / SG-10 średnie kolor czarny
Okucia z wkrętami do butów Gaerne SG-12
Okucia z wkrętami do butów Gaerne SG-10
Kenny Racing buty na crossa model Track kolor szary/czerwony
Buty cross Gaerne GX-1 GOODYEAR kolor POMARAŃCZOWY / BIAŁY / CZARNY
Buty cross Gaerne SG-12 kolor BIAŁY / CZARNY / NIEBIESKI
Skarpety na crossa Fox 180 Race Spec kolor czerwony, fluo
Buty Gaerne Cross SG-12
Buty Gaerne Cross SG-12
Buty Gaerne Cross SG-12
Buty Gaerne Cross SG-12
Buty Gaerne Cross SG-10
Buty Gaerne Cross SG-10
LEATT KLAMRA DO BUTÓW CROSS 5.5 FLEXLOCK
LEATT ZESTAW PASKÓW DO BUTÓW CROSS 4.5/5.5 FLEXLOCK
LEATT ZESTAW PASKÓW DO BUTÓW CROSS GPX 5.5 FLEXLOCK STRAP KIT
LEATT ZESTAW PASKÓW DO BUTÓW CROSS GPX 5.5 FLEXLOCK STRAP KIT
LEATT ZESTAW PASKÓW DO BUTÓW CROSS GPX 5.5 FLEXLOCK STRAP KIT
LEATT SKARPETY (GETRY) DO OCHRANIACZY KOLAN C-FRAME
Dobierz właściwe buty cross
Każdy producent butów motocrossowych ma w swojej ofercie kilka wariantów tak, aby dopasować ofertę do Twoich potrzeb. Producenci tacy jak FOX Racing, Alpinestars MX, SIDI, Gaerne, Forma, LEATT produkują najwyższej klasy buty dla wymagających zawodników i bardziej przystępne cenowo modele do jazdy na poziomie podstawowym i dla amatorów. Głównym celem wszystkich firm produkujących buty na crossa jest ochronić Twoją stopę, kostkę i łydkę przed uszkodzeniem i poważnymi urazami, a jednocześnie pozwolić Ci trzymać motocykl nogami w sposób naturalny i pewny.
Dawniej buty do enduro i motocross wykonywane były głównie ze skóry. Były lekkie, elastyczne i wygodne jak domowe kapcioszki. Buty cross Heckel wyprodukowane w roku 1974 to pierwsze w historii buty cross na zawiasie w całości wykonywane z tworzywa sztucznego. Jednak nie utrzymały się długo na wykresach sprzedaży, ponieważ czubek, podeszwa i wkładka nie zapewniały żadnego czucia podnóżków, dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca. Były również znacznie cięższe od ich skórzanych odpowiedników. To zabawne, że to właśnie czucie motocykla i waga są dzisiaj kluczowymi parametrami i założeniami butów cross z zawiasem.
Jakie buty crossowe wybierają zawodnicy?
Jeżeli chodzi o preferencje zawodników i wybór butów. To nie ma jednego uniwersalnego i kochanego przez wszystkich modelu butów na cross. Mamy ogromne grono zagorzałych fanów Gaerne SG-12, wielu fanatyków SIDI i wyznawców Alpinestars TECH10 i TECH7. Jeżeli zastanawiasz się jak dobrać buty na crossa dla siebie, to niestety nikt nie da Ci magicznie idealnej odpowiedzi. Musisz przymierzyć, przetestować, a kiedy już raz wybierzesz, prawdopodobnie zostaniesz z wybranym modelem na bardzo długo. Pamiętaj natomiast o kluczowej zasadzie: "Najtańsze buty na crossa mogą zapewnić Ci drogie i długie leczenie".
Jakie są cechy najlepszych butów cross?
Producenci butów motocyklowych nieustannie poszukują właściwej równowagi pomiędzy wygodą chodzenia, elastycznością, ochroną, czuciem motocykla i najlepszym wyglądem przy zachowaniu niskiej wagi. Im więcej pożądanych parametrów tym buty są lepsze, ale niestety wzrasta także ich cena.
Lżejsze buty to lepsze czucie motocykla
Wyznawcy lżejszych i miękkich butów cross twierdzą, że lepiej wyczuwają motocykl, dzięki butom, które są giętkie. Mniej sztywna podeszwa pozwala na wygodniejsze ustawienie stóp na podnóżkach. Możesz swobodnie oprzeć się na śródstopiu z mniejszym wysiłkiem. Dodatkowym plusem jest zdecydowanie lepsze czucie dźwigni zmiany biegów i lepszy kontakt z dźwignią hamulca, co zdecydowanie może poprawić dozowalność i precyzję hamowania tylnego koła. Jednakże ich największym minusem jest zdecydowanie skromniejsza ochrona nogi przed kontuzją podczas gleb i wywrotek.
Sztywny but motocrossowy to gwarancja bezpieczeństwa
Podstawową zaletą sztywniejszych butów off-road jest dodatkowe wzmocnienie wokół pięty, kostki i dolnej partii nogi. Mocniejszy i sztywniejszy but crossowy lepiej ochroni staw i kości podczas silnych i niespodziewanych uderzeń, których nie brakuje podczas jazdy enduro. Dzięki sztywnej podeszwie, która amortyzuje wibracje i drobne uderzenia pegów stopy będą o wiele mniej zmęczone po całodziennych treningach lub długich formułach zawodów. Pośrednią korzyścią używania pancernych butów jest ich zmniejszone zużycie co dodatkowo wpływa na stan Twojego portfela — dłużej używasz, rzadziej wydajesz. Niestety pierwszym co poczujesz po założeniu takich butów to ograniczona ruchomość nogi w kostce i zupełne usztywnienie palców stopy. Wpływa to na zmniejszoną dozowalność hamulca i utrudnioną zmianę biegów. Sztywny but crossowy będzie także po prostu większy, przez co trudniej zmieścić go na podnóżkach i zająć komfortową pozycję.
Co daje zawias w butach cross?
Już od kilku lat zawias stał się standardem w butach ze średniej i wyższej półki. Stosowany w celu poprawy elastyczności buta i poprawy mobilności kostki. Dodatkowe zalety to zdecydowanie krótszy czas układania się butów crossowych do nogi i poprawa żywotności.
W topowych butach Alpinestars, SIDI i Gaerne zawias pełni także funkcję ortezy, która ma na celu ochronić Twoją kostkę przed skręceniem nawet podczas najgroźniejszych upadków na torze motocrossowym.
Aktualnie tylko najtańsze buty cross do 800 zł produkowane są bez zawiasu. Jego brak wymusza na producentach zastosowanie cieńszych i bardziej elastycznych materiałów w okolicy kostki. Bez tych modyfikacji zginanie nogi w kostce byłoby prawie niemożliwe.
Wielka Trójka butów crossowych
Według zawodników najsztywniejszym butem motocrossowym na rynku jest Alpinestars TECH10. Po przeciwnej stronie zakresu, za najwygodniejsze i zapewniające najlepsze czucie buty to Sidi ATOJO. Gaerne SG-12 i Sidi CrossFire plasują się w środku tej stawki. SG-12 są bardziej smukłe niż TECH 10, jednocześnie nadal są większe od malutkich SIDI. Ich wspólną cechą jest włoski projekt i włoski producent.
Jak wybrać buty na cross?
Nie ma uniwersalnie dobrych i całkowicie kiepskich butów. Każdy zawodnik musi przejeździć wiele motogodzin w butach, aby wybrać te najodpowiedniejsze dla siebie. Możesz też zamówić kilka par i spędzić kilka dni na chodzeniu w nich po mieszkaniu.
Najłatwiejszym rozwiązaniem będzie, kiedy odwiedzisz nas w naszym sklepie stacjonarnym i pod czujnym okiem naszego doświadczonego sprzedawcy wybierzesz coś dla siebie.
Jeśli szukasz tanich butów sprawdź ofertę producenta butów IMX lub Shot Racing. Oferują oni tanie buty na crossa, które idealnie sprawdzą się na początku motocyklowej przygody lub gdy Twój budżet jest ograniczony.