Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
  • Łatwy i szybki zwrot do 30 dni

  • Darmowa dostawa od 349 zł

  • Sklep prowadzony przez zawodników motocross i enduro

  • Szybka dostawa

  • Działamy na rynku od ponad 5 lat

Tubliss motocross i enduro – koniec z dętkami, pełna kontrola ciśnienia i trakcji

( ilość produktów: 17 )

Tubliss (ang. Tubliss system) to nowoczesne rozwiązanie bezdętkowe, które zastępuje klasyczną dętkę w oponie motocykla. Zastosowanie systemu Tubliss pozwala na jazdę z bardzo niskim ciśnieniem, co znacząco poprawia trakcję i kontrolę w terenie. W Bajamoto znajdziesz oryginalne systemy Tubliss Gen 2.0 do motocykli cross i enduro w rozmiarach 18”, 19” i 21”.

Jak działa system Tubliss?

System Tubliss tworzy wewnętrzny pierścień uszczelniający, który szczelnie dociska oponę do obręczy, eliminując potrzebę stosowania dętki. Wewnątrz opony znajduje się wysokociśnieniowa komora (ok. 7 bar), która pełni rolę zabezpieczenia przed spadkiem ciśnienia oraz utrzymuje oponę na feldze nawet po przebiciu.

  • eliminuje konieczność używania dętki,
  • możliwość jazdy na bardzo niskim ciśnieniu (0,4–0,6 bar),
  • znacznie lepsza przyczepność w błocie, kamieniach i piachu,
  • ochrona felgi i opony przed uszkodzeniami,
  • niższa waga zestawu w porównaniu do dętki HD / mousse.

Dlaczego warto wybrać Tubliss?

Tubliss to system, który całkowicie zmienia charakter motocykla w terenie. Pozwala na płynniejszą jazdę, większe czucie podłoża i znacznie lepsze trzymanie w zakrętach. Dzięki bardzo niskim ciśnieniom opona „pracuje” na przeszkodach, co daje przewagę w technicznych sekcjach Hard Enduro.

  • większa trakcja i stabilność,
  • lepsze hamowanie i przyspieszanie na trudnym podłożu,
  • możliwość naprawy opony bez demontażu felgi,
  • niższe ryzyko przebicia i snake-bite’a,
  • system sprawdzony w zawodach Hard Enduro i Rally.

Rodzaje i rozmiary systemu Tubliss

  • Tubliss Gen 2.0 Rear 18” – do opon enduro FIM i Hard Enduro,
  • Tubliss Gen 2.0 Rear 19” – do motocykli motocross i cross country,
  • Tubliss Gen 2.0 Front 21” – do przednich opon motocykli MX/Enduro.

Montaż i konserwacja systemu Tubliss

Montaż Tubliss wymaga odpowiedniego przygotowania opony i felgi – powinny być czyste i gładkie, bez rdzy i zadziorów. System montuje się podobnie jak dętkę, ale wymaga dokładnego uszczelnienia i sprawdzenia ciśnienia w komorze wewnętrznej (ok. 7 bar). Regularna kontrola ciśnienia i użycie środka uszczelniającego (zobacz akcesoria do opon) zapewni wielosezonową trwałość systemu.

Porównanie: Tubliss vs dętka vs mousse

System Zalety Wady
Tubliss lepsza trakcja, niska waga, odporność na przebicia wymaga precyzyjnego montażu
Dętka Heavy Duty łatwa wymiana, niska cena większe ryzyko przebicia i snake-bite’a
Mousse pełna odporność na przebicia cięższy, nie nadaje się do długich tras asfaltowych

Jak dobrać Tubliss do motocykla?

Dobierz Tubliss do rozmiaru felgi i opony: – motocykle enduro / Hard Enduro: Tubliss Gen 2.0 18”, – motocross i cross country: Tubliss Gen 2.0 19”, – przód motocykla: Tubliss Gen 2.0 21”. System Tubliss można stosować z oponami FIM i standardowymi oponami motocrossowymi. 

Nowoczesna technologia w Twoim kole 🏁

Wybierz Tubliss i zapomnij o dętkach oraz przebiciach. Zyskaj lepszą przyczepność, niższą wagę i pełną kontrolę nad ciśnieniem w oponie. System Tubliss Gen 2.0 to rozwiązanie stosowane przez zawodników Hard Enduro, Cross Country i Rally Raid – teraz dostępne również dla Ciebie. Z Bajamoto każda przeszkoda stanie się szansą, nie ryzykiem. 🔥

#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #tubliss #systembezdętkowy #tublissgen20 #opony #detki #mousse #trzymajgaz

System Tubliss to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na uzyskanie lepszej przyczepności i większej stabilności podczas jazdy w trudnym terenie. Zastępuje on tradycyjną dętkę wewnątrz opony motocyklowej, co pozwala na utrzymanie stałego niskiego ciśnienia w oponie, nawet podczas jazdy po najtrudniejszym terenie.

Konstrukcja Tubliss

System Tubliss składa się z dwóch elementów: wewnętrznej grubej dętki z wytrzymałej gumy butylowej oraz czerwonej osłony, która połączona z trzymakiem tubliss utrzymuje oponę na miejscu i chroni obręcz przed uszkodzeniami. Tubliss jest montowany na kołach motocykla za pomocą specjalnego zestawu. Jest wykonany z wytrzymałego tworzywa sztucznego, który jest odporny na przebicie. Dzięki temu ciśnienie w oponie powstaje komora bezdętkowa, w której można ustawić bardzo niskie ciśnienie nawet 0.2 bar

Najważniejsze zalety Tublissa

Jednym z głównych zalet systemu Tubliss jest to, że pozwala on na uzyskanie większej przyczepności i stabilności podczas jazdy po trudnym terenie. W przypadku tradycyjnych opon z dętką, ciśnienie w oponie może się zmieniać w zależności od nierówności terenu, co może prowadzić do utraty przyczepności. Dzięki systemowi Tubliss, ciśnienie w oponie jest utrzymywane na stałym poziomie, co pozwala na lepszą przyczepność i stabilność podczas jazdy.

Kolejną zaletą systemu Tubliss jest to, że pozwala on na uzyskanie większego zasięgu motocykla. W przypadku tradycyjnych opon z dętką, przebicie dętki może prowadzić do konieczności wymiany całej opony i zakończenia jazdy. W przypadku systemu Tubliss, przebicie jest znacznie mniej powszechne, co pozwala na zwiększenie bezawaryjności motocykla.

System Tubliss jest szczególnie przydatny dla motocyklistów, którzy często jeżdżą po trudnym terenie, takim jak błoto, piasek czy kamienie. Dzięki niemu motocykl jest bardziej stabilny i łatwiej manewrowy, co pozwala na lepszą kontrolę nad pojazdem. Jest on również przydatny dla motocyklistów, którzy często przemierzają długie dystanse, ponieważ pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy, które trzeba byłoby przeznaczyć na wymianę dętek.

Prawdziwe opinie klientów
4.9 / 5.0 3201 opinii
pixelpixel