Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
Darmowa dostawa od 199 zł! Wysyłka w ciągu 24h! Nowy świeży wygląd strony, w trakcie kodowania :)
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

10 rzeczy o przechowywaniu motocykla w zimie

2021-12-27
10 rzeczy o przechowywaniu motocykla w zimie

1.Najlepsza opcja – Najlepszą opcją jest po prostu jazda na nim przez całą zimę! Ale wiemy, że nie zawsze jest to możliwe. W wielu miejscach jesteście zmuszeni do porzucenia waszych bików do czasu topniejącego śniegu. Przed schowaniem motocykla na zimę do garażu porządnie go umyj. Po myciu najlepiej jak nim chwile pojeździsz, aby osuszyć zalegającą wilgoć w szczególności na kołach i różnych łącznikach. Przygotuj go tak jakbyś go przygotowywał do wyścigu, mimo że pewnie nie będziesz nim jeździł kilka miesięcy. Sprawdź jakie środki proponujemy do czyszczenia motocykla.

2. Zabawa z lubrykantami – Gdy już dokładnie umyjesz motocykl, wyczyścisz i osuszysz łańcuch to powinieneś wziąć dobry smar do łańcucha i dokładnie nałożyć go na łańcuch obracając przy tym koło w jedną i drugą stronę. Następnie skorzystać ze dobrego smaru do połączeń ruchomych i nie żałuj stosując go na czopy podnóżków, gwinty, dźwignie zmiany biegów i wszystkie elementy, które są składne, zginane i ruchome. Tutaj podpowiadamy jakich smarów możesz użyć.

3. Nie usuwaj z niego płynów – Dodaj olej, płyn chłodniczy i powietrze. Napompuj opony, wymień olej silnikowy. Możesz pokusić się o wymianę płynu chłodniczego. Jeśli motocykl będzie stał w bardzo niskich temperaturach to warto byłoby zastosować odpowiedni płyn chłodniczy, który nie zamarznie w układzie. Wszystkie potrzebne produkty znajdziesz u nas w zakładce oleje i smary.

4. Płyn hamulcowy – najbardziej podatny na zbieranie wody płyn w całym układzie motocyklowym. Przed pozostawieniem w garażu swojego motocykla upewnij się, że płyn hamulcowy znajduje się w odpowiedniej ilości w zbiorniczkach, a jeśli jest to stary płyn to wymień go na nowy. 

brake fluid

5. Stojaki – motocykl powinien stać na stojaku. Opony nie powinny dotykać ziemi, dzięki temu nie ulegną odkształceniu, nie będzie też jednostajnego obciążenia na elementy konstrukcyjne motocykla. Jeśli już schodzisz do garażu to możesz zakręcić przednim i tylnym kołem dzięki temu rozprowadzisz smar w łożyskach kół i zruszysz smar na łańcuchu.

6. Wyrzuć folię – wszelkiego rodzaju budowlane folie nie nadają się do przykrywania motocykla. Często doprowadzają do kondensacji wody pod folia i sprawiają, że motocykl jest bardziej mokry niż gdyby stał bez. A wilgotność doprowadza do korozji. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na pokrowiec motocyklowy to przykryj go kocem.

motorcycle cross starting

7. Zimowe odpalanie – możesz odpalić w środku zimy motocykl, jednakże musisz pamiętać, że powinien on działać jak najdłużej. Praca silnika jest dobra dla utrzymania pożądanej kondycji, ale uruchomienie go na 5 min nie rozgrzeje go wystarczająco, aby w ruch poszło uszczelnianie i smarowanie. Albo odpalamy na rozsądny czas do zagrzania albo nie uruchamiamy wcale.

8. Akumulator – nie zapomnij o akumulatorze. Najlepiej wyjmij go z motocykla, jeśli potrzeba to uzupełnił elektrolit, wyczyść styki i podłącz do ładowarki. Pamiętaj tylko, że ładowarka powinna być dedykowana do ładowania akumulatorów motocyklowych. Jeśli przechowujesz motocykl tak, że może zamarznąć to najlepiej wyjmij akumulator i przechowuj go w pomieszczeniu. Pamiętaj akumulatora motocyklowego nie można ładować ładowarką do akumulatorów samochodowych! Nie wiesz jaką ładowarkę wybrać zajrzyj tutaj.

9. Zbiornik – Pamiętaj o napełnieniu zbiornika do samej góry. Możesz dodać też stabilizator paliwa. Jeśli go dodajesz to po wlaniu stabilizatora powinieneś uruchomić silnik na taki czas aby stabilizator mógł się rozejść po całym układzie paliwowym. Pełny zbiornik to brak miejsca na skropliny.

10. Koniec zimy – idealnie byłoby spuścić paliwo z miski pływaka, dzięki temu świeższe paliwo będzie mogło spłynąć. Super byłoby wymienić olej silnikowy, tak wiemy nie został zabrudzony, ale zawsze mógł zebrać wilgoć. Podpompuj opony, nasmaruj wszystko co powinno mieć smar, sprawdź czy nie ma śladów wycieków. Wymień płyny, które wyglądają na zużyte i ciesz się kolejnym sezonem motocyklowym. Teraz już nic Cię nie zaskoczy.

motorcycle cross endruo motorbike

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.84 / 5.00 1955 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-03-27
Szybko i zgodnie z opisem
2024-03-25
Jestem zadowolony
pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel