10 rzeczy o stojakach pod motocykl
1. Stojaki pod motocykl. Nawet najprostsze akcesoria motocyklowe wymagają specjalnej formuły, aby działały prawidłowo. Stojak z platformą, która jest zbyt duża, będzie wyglądał niechlujnie, a ten, który jest zbyt mały, będzie trudniejszy do umieszczenia na nim roweru i łatwiejszy do upadku. Stojaki crossowe nie są najważniejszym akcesorium na torze, ale możesz być zaskoczony, iloma wariacjami się różnią.
2. Klin. Większość motocykli nie stoi idealnie równo na stojaku, zwłaszcza KTM-y, Yamahy i Hondy. Dolne belki ramy przechylają motocykl do przodu lub do tyłu. Klin, użyty we właściwym miejscu, podniesie oba koła równo nad ziemią, dzięki czemu łatwo je obrócisz podczas dokręcania szprych i śrub korony, smarowania łańcucha, mycia motocykla lub serwisu opon.
3. Otwarta góra. Być może zauważyłeś, że zespół Red Bull KTM używa stojaków, które nie mają platformy na górze; zamiast tego mają dwie belki służące do równoważenia motocykla. Fabryka KTM nie sprzedaje tych stojaków, ale Moose Racing produkuje stojak M-1, który można kupić za 599 zł. Zamiast korzystać z klina do wypoziomowania crossówki, po prostu przesuwasz go do przodu lub do tyłu, aby umieścić go na dwóch belkach w taki sposób, który podnosi oba koła nad ziemią.
4. Regulowany. Stojak magnetyczny A.T.S. firmy Risk Racing to jeden z najbardziej zaawansowanych stojaków na rynku. Posiada dwa obracane wkręty CNC zbudowane w ramie, które pozwalają na ustawienie kąta platformy i wypoziomowanie motocykla. Dodatkowo magnetyczna funkcja tego stojaka oznacza, że możesz przyczepiać luźne nakrętki, śruby i narzędzia do boku stojaka, aby zachować porządek.
5. Składany. W czasie transportu stojaki zajmują cenną przestrzeń w samochodzie lub busie Polisport wprowadził na rynek pierwszy składany stojak na rower wykonany całkowicie z tworzywa sztucznego. Składa się i zajmuje tylko ułamek przestrzeni w Twoim pojeździe. Jedną wadą tworzywa sztucznego jest jednak to, że może się łamać przy nadmiernym użytkowaniu. Enduro Engineering wprowadziło na rynek składany stojak aluminiowy, który jest znacznie trwalszy, ale obecnie kosztuje około 1000 zł.
6. Stojak do podnoszenia. Stojaki z podnośnikiem są bardzo popularne wśród zawodników, którzy są zbyt mali, by podnieść swój motocykl na stojak, a także weteranów zmagających się z kontuzjami, którzy wolą oszczędzać swoją energię i siłę na jazdę zamiast podnoszenia go na stojak i zdejmowania z niego. Te stojaki nie są przyjazne dla transportu i wymagają ostrożności przy ładowaniu i rozładowywaniu z busa.
7. Elektryczne stojaki pod motocykl zostały stworzone dla najbardziej doświadczonych zawodników, którzy wymyślili hasło "Pracuj mądrzej, nie ciężej". Podobnie jak stojaki Step-on, są masywne i nie są idealne do transportu, ale są niezbędne dla wielu zawodników, którzy wolą ryzykować kontuzję na torze niż w strefie serwisowej.
8. Stojak typu ride on. Risk Racing produkuje stojak, na który można wjechać i podnieść go na miejsce za pomocą dźwigni nożnej. Za 700 złotych nie jest to tak łatwe w użyciu, jak stojak elektryczny i wymaga trochę techniki, ale gdy już się go opanuje, może się przydać, zwłaszcza jeśli borykasz się z bólem pleców lub barków. Po prostu wjedź swoją crossówką na stojak, a gdy przednie koło wjedzie na przednią krawędź, podniesie stojak do góry. Następnie, stąpając na dźwignię nożną, podnieś rower nad ziemią. Niestety ten stojak jest zbyt duży i masywny, aby nosić go do i z toru.
9. Podnośniki nożycowe są najlepsze dla mechaników, którzy nieustannie pracują nad motocyklami. Są one ciężkie, masywne i nie są przeznaczone do transportu na tor i z powrotem. Jednakże oszczędzają Twój kręgosłup, gdy Twój motocykl potrzebuje trochę więcej miłości i uwagi.
10. Marketing. Większość stojaków posiada panel z logo po bokach, umożliwiający zawodnikom umieszczenie naklejek lub grafik. Acerbis 711 za 360 zł jest królem marketingu, ponieważ posiada tablice startowe po dwóch stronach stojaka, pozwalając zawodnikom na promowanie swojego imienia, numeru i/lub sponsorów w paddocku. Stojaki Acerbis są również wyposażone w małą, wbudowaną, wymienną podkładkę, która poziomuje motocykl. Jedyną wadą stojaków Acerbis jest to, że górna platforma jest śliska.