Co oznaczają kolory pasków na oponach?
Podwójny czerwony pasek Opona cross przeznaczona do zawodów motocross, mx wykonana z najtwardszej mieszanki, przeznaczona na miękki i piaskowy teren.
Czerwony i żółty pasek Opona do zawodów motocross, cross, mx produkowana ze średnio twardej mieszanki na teren miękki i średni.
Czerwony i zielony pasek Opona do startu w zawodach motocross, cross i mx. Produkowana z miększej mieszanki. Dobrze sprawdza się w terenie średnim i twardym. .
Czerwony pasek Opona do junior motocross i pit cross. .
Biały pasek Opona zimowa, do zastosowań na lodzie i śniegu. Supermiękka mieszanka. .
Żółty pasek Opona z miększej mieszanki przeznaczona do zawodów enduro z wymogami homologacji FIM. Opona enduro z żółtym paskiem dobrze sprawdza się w terenie od miękkiego do twardego.
Zielony pasek Opona enduro z zielonym paskiem dzięki miękkiej mieszance i obniżonej sztywności karkasu jest przeznaczona do ekstremalnego enduro i zawodów Cross Country w twardym terenie. Zdecydowanie miększa od opony enduro z żółtym paskiem.
Podwójny zielony pasek Konstrukcja opony Super Soft zawiera najmiększy karkas z pośród wszystkich opon enduro, i ekstra miękką mieszankę dla najlepszej przyczepności na śliskich kamieniach. Opracowana do ekstremalnego hard enduro, zapewnia trakcję w kluczowych momentach i najcięższych warunkach.
A teraz zastanów się w jakim terenie jeździsz i wybierz dobrze oponę dla siebie Wybór opony teraz powinien być już tylko formalnością. Mamy nadzieję, że nasz poradnik poprawi Twój fun z jazdy i podniesie Twoje wyniki. Miej jednak na uwadze, że ten poradnik sprawdzi się głównie w przypadku opony Mitas. Czeski producent wyjątkowo sumiennie stosuje kolorowe paski na oponach cross. W przypadku pozostałych producentów takich jak Michelin, Pirelli, Dunlop oznaczenia mogą być inne lub może nie być ich w ogóle.