Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
  • Łatwy i szybki zwrot do 30 dni

  • Darmowa dostawa od 349 zł

  • Sklep prowadzony przez zawodników motocross i enduro

  • Szybka dostawa

  • Działamy na rynku od ponad 5 lat

Ile kosztuje remont KTM SX 85? – Przewodnik po naprawach silnika i częściach

2025-10-22

KTM SX 85 to motocykl, który wymaga regularnej konserwacji, aby utrzymać optymalną wydajność na torze. W tym artykule przedstawimy dwa scenariusze remontu silnika: wymiana tłoka i części top-end oraz kompleksowy remont silnika, który obejmuje wymianę wału korbowego, łożysk, pompy wody i innych istotnych elementów.

Scenariusz 1: Wymiana tłoka, uszczelek top-end, łożyska główki korbowodu i czyszczenie zaworu wydechowego

Jeśli Twój KTM SX 85 wymaga jedynie częściowej naprawy, na przykład wymiany tłoka, uszczelek top-end, łożyska główki korbowodu oraz czyszczenia zaworu wydechowego, jest to mniej kosztowna opcja, ale wciąż bardzo istotna dla zachowania pełnej wydajności motocykla.

1. Wymiana tłoka w KTM SX 85

Wymiana tłoka to jedna z najczęstszych napraw w silnikach 2T. Tłok należy wymieniać w zależności od stylu jazdy:

  • Amatorska jazda rekreacyjna: Tłok wymienia się co 40–60 motogodzin.
  • Intensywna jazda (zawody, treningi): Tłok wymienia się co 15–20 motogodzin.

Koszt wymiany tłoka:

2. Wymiana uszczelek top-end

Podczas wymiany tłoka warto również wymienić uszczelki top-end, które obejmują uszczelki pod cylinder, głowicę i tłok. Zestaw uszczelek top-end zapobiega nieszczelnościom, które mogą prowadzić do utraty kompresji lub wycieków oleju.

Koszt zestawu uszczelek top-end:

3. Wymiana łożyska główki korbowodu

Łożysko główki korbowodu to element, który wymaga wymiany w przypadku długotrwałej eksploatacji. Należy je wymieniać co 50–100 motogodzin. Łożysko igiełkowe wymienia się przy każdej wymianie tłoka, aby zapobiec jego zużyciu i uszkodzeniom.

Koszt wymiany łożyska główki korbowodu:

4. Czyszczenie zaworu wydechowego

Zawór wydechowy pełni istotną funkcję w silniku 2T, dlatego należy go regularnie czyścić. Z czasem nagromadzenie węgla i osadów może ograniczyć jego wydajność, prowadząc do problemów z przepływem gazów.

Koszt czyszczenia zaworu wydechowego:

  • 150–200 zł, jeśli zlecamy ją serwisowi.

Podsumowanie kosztów – scenariusz 1: Wymiana tłoka, uszczelek top-end, łożyska główki korbowodu i czyszczenie zaworu wydechowego

ElementKoszt (PLN)
Tłok Wossner KTM SX 85300–450
Zestaw uszczelek top-end150–300
Łożysko główki korbowodu30–50
Czyszczenie zaworu wydechowego150–200

Całkowity koszt (tłok, uszczelki, łożysko, czyszczenie zaworu) – około **750–1200 zł**.

Scenariusz 2: Kompleksowy remont silnika KTM SX 85

Jeśli silnik Twojego motocykla wymaga kompleksowego remontu, obejmującego wymianę tłoka, korbowodu, łożysk wału, uszczelek całego silnika, pompy wody oraz kontrolę zaworu membranowego, to jest to znacznie bardziej kosztowna opcja. Jednak taki remont pozwala na przywrócenie pełnej sprawności silnika, co zwiększa jego żywotność i osiągi.

1. Wymiana tłoka

Wymiana tłoka to podstawowy krok, który również występuje w tym scenariuszu.

Koszt wymiany tłoka:

2. Wymiana korbowodu

Korbowód to jeden z kluczowych elementów silnika. Z czasem może się on zużyć, co wpłynie na działanie silnika. Wymiana korbowodu jest konieczna w przypadku uszkodzenia lub nadmiernego zużycia.

Koszt wymiany korbowodu:

3. Wymiana łożysk wału korbowego

Łożyska wału korbowego również ulegają zużyciu przy intensywnym użytkowaniu. Ich wymiana zapewnia prawidłową pracę wału i całego silnika.

Koszt wymiany łożysk wału:

4. Wymiana uszczelek całego silnika

Podczas kompleksowego remontu, konieczne jest wymienienie uszczelek całego silnika, aby zapewnić szczelność silnika i uniknąć wycieków.

Koszt uszczelek silnika:

5. Wymiana uszczelniaczy całego silnika

Uszczelniacze to elementy, które zapobiegają wyciekom oleju i innych płynów eksploatacyjnych. Wymiana uszczelniaczy całego silnika powinna być przeprowadzana podczas każdego remontu silnika.

Koszt uszczelniaczy:

  • 150–300 zł.

8. Kontrola zaworu membranowego

Zawór membranowy pełni ważną rolę w kontroli mieszanki paliwowej. Warto go sprawdzać regularnie i wymieniać w przypadku zauważenia nieprawidłowości.

Koszt kontroli zaworu membranowego:

---

Podsumowanie kosztów – scenariusz 2: Kompleksowy remont silnika

ElementKoszt (PLN)
Tłok Wossner KTM SX 85300–450
Korbowód KTM SX 85500–800
Łożyska wału korbowego200–350
Uszczelki silnika + uszczelniacze300–500
Wymiana zaworu membranowego700-800

Całkowity koszt (tłok, korbowód, łożyska, uszczelki, pompa, zawór membranowy) – około **1850–3100 zł**.

Prawdziwe opinie klientów
4.9 / 5.0 3201 opinii
pixelpixel