• Łatwy i szybki zwrot do 14 dni
  • Darmowa dostawa od 199 zł
  • Sklep prowadzony przez zawodników motocross i enduro
  • Szybka dostawa
  • Działamy na rynku od ponad 5 lat
Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
Kup łańcuch i zębatki, a przednią zębatkę otrzymasz za 1zł!
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Przyspiesz w zakrętach dzięki naciskaniu na podnożek!

2021-09-24
Przyspiesz w zakrętach dzięki naciskaniu na podnożek!

(1)   Zrozumienie! Dla większości z nas ostatnią rzeczą, o której chcemy myśleć podczas szaleństwa na torze jest obciążanie zewnętrznego podnóżka. Skupiamy się raczej na tej przyjemnej części jazdy i czerpiemy przyjemność z szybkości, wyskoków czy pokonywania zakrętów. Nauka obciążania podnóżka może wymagać trochę skupienia i dyscypliny ale efekty poczujesz bardzo szybko.  

(2)   Ważne! Obciążanie zewnętrznego podnóżka pozwoli Ci pokonywać zakręty szybciej i pewniej. Ta metoda „zespala” Cię z motocyklem i pozwala na dużo gładszą jazdę w koleinie. Bez przyłożenia siły do zewnętrznego pegu Twoje ramiona zbyt mocno nachylają się do wewnątrz zakrętu, przez co tracisz stabilność ujmujesz gaz i zwalniasz robiąc błąd i wypadając z koleiny.  

(3)   To jak to ogarnąć? Zrób na spokojnie kilka okrążeń skupiając się tylko i wyłącznie na prawidłowym obciążaniu nogą zewnętrznego podnóżka w każdym zakręcie. To skomplikowane aby przyzwyczaić nasz mózg do takiej czynności szczególnie biorąc pod uwagę ile rzeczy „masz do zrobienia” jadąc na motocyklu po torze. Upewnij się, że jeździsz po torze lub fragmencie toru, który nie wymaga od Ciebie ogromnego skupienia i jest Ci dobrze znany i poświęć czas na wyrobenie nawyku naciskania na pega. Kiedy wejdziesz w zakręt odpuść tylny hamulec i przyłóż tak dużo siły jak tylko możesz do zewnętrznego podnóżka. Kontynuuj dociskanie przez cały czas pokonywania łuku aż do momentu pełnego wyjścia z winka. Aby oswoić się z tym uczuciem zrób sporo kółek i na zmianę skupiaj się na prawidłowej nodze.

 

fMichael Mosiman naciska w dół zewnętrzny podnóżek śródstopiem.

(4)   Pozycja stopy. Prawidłowa pozycja Twojej stopy na pegu ma ogromny wpływ na to ile siły możesz przyłożyć i jak mocno naciskać na podnóżek. Skup się aby naciskać łukiem stopy i próbować podwijać palce do podnóżka. Na początku trudno się do tego przyzwyczaić ale pozwala na przyłożenie największej siły i uzyskanie najlepszego kontaktu stopy z motocyklem. Kiedy podwijasz palce twoje nogi naturalnie ściskają motocykl mocniej, co działa doskonale w połączeniu z siłą przyłożoną do podnóżka.  

(5)   Efektywność. Obciążanie podnóżka w zakrętach ogromnie poprawi Twoją efektywność i pozwoli Ci jechać szybciej, płynniej i dłużej. Siła, którą wygenerujesz na podnóżku i prawidłowe ułożenie nogi ograniczy betonowanie przedramion. Im dokładniej i mocniej będziesz naciskał na pega tym lepiej. To podobna zasada do trzymania motocykla kolanami kiedy jedziesz na stojąco – jeżeli nie ściskasz kolan, jedziesz wolno i pompujesz ręce.  

(6)   Twarde nierówne zakręty. Może być Ci ciężko szybko pokonywać zakręty po twardych ubitych torach gdzie trakcja jest minimalna ale najlepszym rozwiązaniem w takich warunkach, może to Cię zaskoczy jest obciążanie zewnętrznego podnóżka. Siła przyłożona do pega pozwala przenieść ciężar i docisk do tylnego koła pomagając Ci złapać więcej trakcji. Kiedy nieprawidłowo układasz nogi i ciało w twardych zakrętach tylna opona nie może się wgryźć w koleinę.

Josh Mosiman opiera kolano o zbiornik aby prawidłowo przyłożyć siłę do podnóżka.

(7)   Zakręty z koleinami. Nawet doświadczeni zawodnicy nie rozumieją jak ważne jest obciążanie zewnętrznego pega w koleinie. To działa dokładnie tak samo jak w twardych, ubitych zakrętach. Dodatkowa waga i siła przyłożona do zewnętrznej strony motocykla powoduje, że poprawia się docisk bocznej krawędzi opony do koleiny, a co za tym idzie więcej klocków barkowych bieżnika wgryzie się w grunt i da Ci trakcję i stabilizację. Dodatkowo takie ułożenie ciała i prawidłowe przeniesienie wagi pozwala utrzymanie wewnętrznej nogi w górze i mniejsze ryzyko jej urazu. Większość zawodników raczej ucieka od pokonywania takich zakrętów, omijając je, jednak kiedy opanujesz technikę docisku podnóżka ogarniesz masywną trakcję i stabilność wyprzedzając wszystkich.  

(8)   Zakręty z wybojami. Obciążanie zewnętrznego pega działa tak samo dobrze w zakrętach z dużymi wybojami w prawidłowym śledzie. Jeżeli nie dołożysz odpowiedniej siły do motocykla przez zewnętrzny podnóżek Twój ciężar zostanie skierowany na siedzenie co doprowadzi do tego, że Twoje ciało będzie poruszać się do góry i w dół co nie jest pożądane dla utrzymania prawidłowej trakcji. Twój motocykl nie będzie prowadził się dobrze kiedy każda nierówność będzie podrzucała Twoje bezwładne ciało na wybojach, mało tego, któryś z nich może Cię efektownie wysadzić z siodła. Ta prosta czynność obciążania zewnętrznego podnóżka przygotuje Twoje ciało na pozostanie w jednej stabilnej pozycji i wykorzystanie dzięki temu maksymalnej trakcji z tylnej opony. Powtarzamy to jak mantrę: „obciążenie podnóżka pozwala pozostać Twojej oponie w prawidłowej pozycji i łapać jej maksymalną trakcję” niezależnie od tego po jak dużych wy*ebach jedziesz.  

(9)   Narzędzia. Ostre pegi i wygodne buty to dwa niezbędne narzędzia, które pomogą Ci w prawidłowym obciążaniu podnóżków. Wygodne buty pozwolą Ci na prawidłowe ułożenie stopy, a ostre podnóżki zapewnią przeniesienie prawidłowej siły i zablokowanie stopy w prawidłowej pozycji.

Zaufane Opinie IdoSell
4.87 / 5.00 2395 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-09-10
Wszystko przebiegło w porządku:)
2024-09-09
wszystko ok
pixelpixel