Wały korbowe do motocrossu i enduro – moc i wytrzymałość dolnej części silnika
( ilość produktów: 78 )Wał korbowy motocross to kluczowy element silnika, który odpowiada za przeniesienie siły z tłoka na korbowód i dalej na skrzynię biegów. W motocrossie i enduro, gdzie silniki osiągają bardzo wysokie obroty i pracują w ekstremalnych warunkach, wały korbowe enduro muszą być wyjątkowo trwałe i precyzyjnie wyważone. W Bajamoto znajdziesz wały korbowe cross od najlepszych marek – Prox, Hot Rods, Vertex, Wossner i Namura.
Kiedy wymienić wał korbowy?
Nowy wał korbowy cross jest konieczny w przypadku:
- nadmiernych luzów na czopach i łożyskach,
- hałasów lub stuków z dolnej części silnika,
- ślady przegrzania, wybicia sworznia lub zatarcia,
- pełnego remontu dolnej części silnika,
- uszkodzenia po awarii tłoka lub korbowodu.
Najważniejsze cechy wałów korbowych motocross i enduro
- wysokiej jakości stal stopowa hartowana,
- precyzyjne wyważenie – płynna praca silnika i redukcja wibracji,
- dostępność kompletnych zestawów z łożyskami i uszczelniaczami,
- dedykowane do popularnych modeli KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, GasGas, Kawasaki, Suzuki,
- zgodność z oryginalnymi specyfikacjami OEM i racing.
Marki wałów korbowych w Bajamoto
Oferujemy wały korbowe motocross i enduro od renomowanych producentów: Prox – japońska precyzja i trwałość, Hot Rods – ekspert od kompletnych układów korbowych, Vertex – zestawy serwisowe wysokiej jakości, Wossner – niemieckie wały i tłoki wyczynowe, Namura – solidne i przystępne cenowo rozwiązania. To części wybierane zarówno przez amatorów, jak i profesjonalnych zawodników.
Bajamoto – wały korbowe do Twojego motocykla
W naszej ofercie znajdziesz wały korbowe cross i enduro dopasowane do KTM EXC, Honda CRF, Yamaha YZ/WR, Husqvarna TE/TC, GasGas EC, Kawasaki KX i Suzuki RM-Z. Zadbaj o dolną część silnika – wybierz wał korbowy dopasowany do swojego motocykla i ciesz się pełną mocą oraz niezawodnością podczas jazdy w najtrudniejszych warunkach.
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #wałkorbowy #silnik #trzymajgaz

Prox Wał korbowy SUZUKI RMZ 450 (05-07)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZF 250 (03-13) (WWPC140)

Hot Rods Wał korbowy Honda CRF 250R HEAVY DUTY (04-09)

Wał korbowy Honda CR 80 86-02 / CR 85 03-04 Hot Rods

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 85 (02-18)

Wał korbowy Kawasaki KX 80 91-00, KX 85 01-05, KX 100 95-05 WWPC119 Hot Rods

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 125 (01-04) (WWPC125)

Hot Rods Wał korbowy Suzuki RMZ 250 (07-09)

Hot Rods Wał korbowy KTM 85 (03-12), SX 105 (04-11)

Hot Rods Wał korbowy Kawasaki KX 85 (06-13) KX 100 (06-13)

Hot Rods Wał korbowy Honda CRF 450R (02-08)

Hot Rods Wał korbowy Honda CR 125 (90-07)

Prox Wał korbowy HONDA CRF 250R '10-17

Wossner Wał korbowy KTM SX 125 '01-'15

Hot Rods Wał korbowy Kawasaki KXF 450 (07-08)

Hot Rods Wał korbowy Honda CR 85 05-07

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZF 450 TUNING (+3MM=471 CM3) (06-09)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZF 450 HEAVY DUTY (06-09) (WWPC151)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZF 450 (03-05) (WWPC139)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 80 (93-01)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 250 (99-00)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 250 (03-18) (WWPC134)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 250 (01-02) (WWPC127)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha YZ 125 (98-00) (WWPC124)

Wał korbowy Yamaha YZ 125 '05-'21 / YZ 125 X Hot Rods

Hot Rods Wał korbowy Yamaha WRF 250 03-14, WR 250 F 03-14

Hot Rods Wał korbowy Yamaha WR 450F '04-'06 (WWPC145)

Hot Rods Wał korbowy Yamaha WR 250F 15-16, YZF 250`14-15

Hot Rods Wał korbowy Suzuki RMZ 450 13-14

Hot Rods Wał korbowy Suzuki RMZ 450 (08-12)
Motocyklowy wał korbowy musi być odporny na bardzo duże przeciążenia. W skrajnych przypadkach sięgają one nawet kilku ton. Do przeciążeń dochodzi wysoka temperatura oraz wibracje. Musisz przyznać, że nie są to czynniki ograniczające zużycie, a raczej takie, które do tego nadmiernego zużycia mogą szybko doprowadzić.
Właśnie z tego powodu wały korbowe topowych marek takich jak Hot Rods, Prox, Wiseco itd. cechują się wysoką jakością, dużą odpornością i bardzo dokładną precyzją obróbki.
Jeśli w tym momencie zastanawiasz się nerwowo czy przypadkiem nie przegapiłeś obowiązkowej wymiany korbowodu albo zdałeś sobie sprawę, z tego, że w sumie od jakiegoś czasu coś się tam jakby tłucze. To radzimy poważnie zastanowić się nad rewizją silnika.
Uszkodzenie wału korbowego może mieć lekko mówiąc opłakane skutki - i mamy tu na myśli łzy w oczach jak się okaże, że wał przez przypadek uszkodził inne podzespoły w silniku i remont może wynieść więcej niż zakup nowego motocykla.
Czy wał korbowy zawsze przychodzi z korbowodem oraz łożyskami i uszczelniaczami?
Niestety nie zawsze. Wszystko zależy od producenta zamiennika części. Niektórzy producenci sprzedają zestawy, w których znajdziesz wał korbowy (zakuty z korbowodami lub wał osobno z korbowodami) i dodatkowo w zestawie dodają potrzebne łożyska i uszczelniacze na wał.
Jeśli jednak w wybranym przez Ciebie wale nie ma łożysk, to nie jest to duży problem, ponieważ np. marka Hot Rods oferuje zestawy łożysk i uszczelniaczy wału do większości popularnych motocykli 2T oraz 4T.
Może się też zdarzyć, że hałas, który słyszysz, wynika nie z uszkodzenia wału lub korbowodu (tego Ci z całego serca życzymy), a jedynie z tego, że wysypało Ci się łożysko wału. Tutaj naprawa zamknie się w naprawdę niewielkim koszcie, ale nie warto z nią zwlekać.
Motocykle cross i enduro to sam dobrze wiesz, pojazdy mocno wyczynowe i użytkowanie ich zgodnie z ich przeznaczeniem będzie wymagało od Ciebie przestrzegania interwałów serwisowych.
Nie czekaj do ostatniej chwili, aż coś zrobi jak w tym kiedyś sławnym powiedzeniu "puk, puk - kto tam? - panewka".
Czy mogę sam sobie przebić korbowód w motocyklu?
No nie do końca polecamy ten zabieg. Chyba że jesteś mechanikiem i posiadasz do tego odpowiedni sprzęt.
Wszystkie siły w silniku, czyli obrotowe, rozciągające, ścinające, skręcające itd. sprawiają, że niewyważony wał nawet w minimalnym stopniu może doprowadzić do konieczności zrobienia ponownego remontu :). I żeby nie przyszło Ci do głowy doważać go samemu lub co gorsze próbować wyważać koło zamachowe.
Jak ściągnąć wał korbowy?
Zanim w ogóle przyjdzie Ci do głowy odkręcenie pierwszej śrubki, zajrzyj do serwisówki i prześledź czy posiadasz odpowiednie do tego narzędzia. Niektóre wały posiadają kanały smarujące, które możesz łatwo uszkodzić najczęściej, wtedy gdy siłowo chcesz go wyjąć za wszelką cenę z silnika.
W bajamoto.pl znajdziesz wały korbowe topowych marek, które dedykowane są do większości motocykli cross, enduro, ale także do quadów i pojazdów ATV.
Znajdziesz u nas wały korbowe do silników 2T oraz 4T.
Dodatkowo w naszej ofercie znajdziesz inne części silnikowe takie jak np. łożyska i uszczelniacze wału, korbowody, tłoki, części do zawieszenia i wiele, wiele innych.
Jeśli będziesz miał problem z doborem wału korbowego do swojego silnika, to napisz do nas, a my postaramy się znaleźć dla Ciebie najlepszą opcję, tak żebyś otrzymał produkt wysokiej jakości w przystępnej cenie.