Zaciski hamulcowe motocross i enduro – precyzja, moc i niezawodność
( ilość produktów: 16 )
MTX Zacisk hamulcowy KTM SX 125 04-12, SX 150 11-12, EXC 200/250 04-16, EXCF 250 07-16, SX 250 03-12

Nachman Odpowietrznik zacisku hamulcowego M8 (1 /25/27MM)

Tourmax Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego przód / tył Kawasaki KX 80/85, KZ650/1000

Tourmax Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego przód / tył Kawasaki VN 800 01-02, (USA) 02-06, VN 1500 99-00, (USA) 01-05

Tourmax Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Suzuki RM 125 88-91,96-00, RM 250 96-03

MTX Zacisk hamulcowy KTM SX 125/150 09-23, EXC 200/250 10-23, EXCF 250 10-23

MTX Zacisk hamulcowy YAMAHA WR 450F 05-15
![MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander/MAX 500/650/800/1000 2012–2015, Renegade 500/800/1000 2012–2015 [705600861], [prawy przód]](/hpeciai/675e093375600e4772068933fff63859/pol_il_MTX-Zacisk-hamulcowy-Can-Am-Outlander-MAX-500-650-800-1000-2012-2015-Renegade-500-800-1000-2012-2015-705600861-prawy-przod-144051.jpg)
MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander/MAX 500/650/800/1000 2012–2015, Renegade 500/800/1000 2012–2015 [705600861], [prawy przód]
![MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander 400/500/650/800 2008–2015 [prawy przód]](/hpeciai/425c57d0559c8b19a4a9fca905f58a00/pol_il_MTX-Zacisk-hamulcowy-Can-Am-Outlander-400-500-650-800-2008-2015-prawy-przod-144054.jpg)
MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander 400/500/650/800 2008–2015 [prawy przód]
![MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander 400/500/650/800 2008–2015 [tył]](/hpeciai/e5c106f18be88301bcdeddf8200a21f4/pol_il_MTX-Zacisk-hamulcowy-Can-Am-Outlander-400-500-650-800-2008-2015-tyl-144055.jpg)
MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander 400/500/650/800 2008–2015 [tył]
![MTX Zacisk hamulcowy Honda TRX 420 2007–2012, TRX 500 '12 [lewy przód], [OEM: 45150-HP5-601]](/hpeciai/fd92c84c0daa8cd3cb15c6a7b374e516/pol_il_MTX-Zacisk-hamulcowy-Honda-TRX-420-2007-2012-TRX-500-12-lewy-przod-OEM-45150-HP5-601-144056.jpg)
MTX Zacisk hamulcowy Honda TRX 420 2007–2012, TRX 500 '12 [lewy przód], [OEM: 45150-HP5-601]
![MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander/MAX 500/650/800/1000 2012–2015, Renegade 500/800/1000 2012–2015 [705600862]](/hpeciai/4b1e19a12508a50d5b179cce891eebf8/pol_il_MTX-Zacisk-hamulcowy-Can-Am-Outlander-MAX-500-650-800-1000-2012-2015-Renegade-500-800-1000-2012-2015-705600862-144050.jpg)
MTX Zacisk hamulcowy Can-Am Outlander/MAX 500/650/800/1000 2012–2015, Renegade 500/800/1000 2012–2015 [705600862]

Stark Future Zestaw tylnego hamulca ręcznego Stark Varg SM, EX

Stark Future Zacisk hamulcowy przedni Stark Varg EX, MX 1.2, MX 1.0
Zacisk hamulcowy (ang. brake caliper) to kluczowy element układu hamulcowego motocykla. Jego zadaniem jest dociśnięcie klocków do tarczy hamulcowej pod wysokim ciśnieniem, co pozwala skutecznie wytracać prędkość nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych. W motocrossie i enduro zaciski muszą znosić ekstremalne obciążenia, błoto, wysokie temperatury i wilgoć – dlatego w Bajamoto znajdziesz wyłącznie **sprawdzone zaciski hamulcowe** od najlepszych producentów: Brembo, All Balls, Tourmax, Nissin i FM-Parts.
Rodzaje zacisków hamulcowych w motocrossie i enduro
- Zaciski przednie – montowane przy widelcu, odpowiadają za większość siły hamowania; najczęściej jednostronne, 1- lub 2-tłoczkowe,
- Zaciski tylne – kompaktowe, lekkie i odporne na uderzenia, stosowane w motocyklach enduro i cross,
- Zaciski OEM Replacement – zamienniki oryginalnych części, np. All Balls czy Tourmax,
- Zaciski Racing – wysokiej klasy rozwiązania stosowane w sportach MX i EnduroGP, np. Brembo CNC,
- Zaciski serwisowe – tańsze konstrukcje zamienne, dedykowane do motocykli starszych roczników.
Dlaczego warto wymieniać zacisk hamulcowy?
W terenie zacisk hamulcowy narażony jest na błoto, piasek i uderzenia kamieni. Zapieczone tłoczki, nieszczelne uszczelki lub pęknięcia korpusu to typowe usterki, które obniżają skuteczność hamulca i bezpieczeństwo jazdy. Wymiana lub regeneracja zacisku hamulcowego to inwestycja w pewne i stabilne hamowanie w każdych warunkach.
- skrócenie drogi hamowania,
- lepsze czucie klamki lub pedału,
- mniejsze ryzyko zapieczenia klocków,
- poprawa bezpieczeństwa podczas zjazdów i jazdy w błocie,
- łatwiejszy serwis i wymiana klocków hamulcowych.
Najczęściej wybierane marki zacisków hamulcowych
- Brembo – oryginalne zaciski OEM do KTM, Husqvarna i GasGas, zapewniające najlepszą modulację siły hamowania,
- All Balls – kompletne zaciski i zestawy serwisowe w atrakcyjnej cenie,
- Tourmax – precyzyjne zamienniki OEM dla motocykli japońskich,
- FM-Parts – osłony i uchwyty do zacisków hamulcowych hard enduro,
- Nissin – wysokociśnieniowe zaciski oryginalne do Honda i Kawasaki,
- Zeta – elementy tuningowe i akcesoryjne, np. śruby, tłoczki i uchwyty CNC.
Jak dobrać zacisk hamulcowy do motocykla?
Każdy zacisk hamulcowy motocross lub enduro w Bajamoto ma dokładnie opisane modele motocykli, do których pasuje – np. Brembo Rear Caliper KTM EXC-F 2017–2024 lub All Balls Front Caliper Honda CRF 450R 2015–2023. Dzięki temu dobierzesz odpowiedni zacisk bez potrzeby przeróbek czy dorabiania mocowań.
Regeneracja i serwis zacisków
W przypadku zużycia warto rozważyć użycie zestawów naprawczych zacisków hamulcowych, które zawierają nowe uszczelki, tłoczki i prowadnice. Regularny serwis pozwoli zachować pełną siłę hamowania i uniknąć zapieczenia tłoczków.
Zaufaj jakości Bajamoto
Oferujemy wyłącznie sprawdzone zaciski hamulcowe do motocrossu i enduro, testowane przez zawodników i pasjonatów offroadu. Wybierz Brembo – jeśli liczy się perfekcyjna precyzja, All Balls – jeśli stawiasz na świetny stosunek ceny do jakości, lub Tourmax – gdy zależy Ci na OEM replacement z fabryczną dokładnością.
#bajamoto #noibaja #cross #enduro #mx #motocross #zaciskihamulcowe #brembo #tourmax #allballs #trzymajgaz


