KTM XC-F 250 2023 - Techniczne Informacje

2022-11-08
KTM XC-F 250 2023 - Techniczne Informacje

Razem z motocrossowymi modelami SX i SX-F, modele cross country XC-F od austriackiego producenta także przeszły całkowitą przebudowę na sezon 2023. KTM nie zostawił kamienia na kamieniu przy projektowaniu nowej generacji, wyposażając motocykle w najnowszą technologię i elektronikę aby poprawić wydajność na torze i trasie wyścigowej. XC-F 250 ma nową ramę, wahacz, silnik, amortyzator i plastiki. Poniżej bliżej przyjrzymy się niektórym zmianom i cechom nowego czterosuwa Cross Country od KTM.

ktm xc-f 250 2023 dane techniczne

Wizualnie nie ma szans aby pomylić nowego KTM XC-F z poprzednim modelem

W klasie 250 króluje moc. KTM wprowadził zupełnie nowy silnik o większym cylindrze 81 mm i krótszym skoku tłoka 48,5 mm, co zaowocowało stopniem sprężania 14,5:1. Głowica i kartery to również zupełnie nowa konstrukcja.


Nowy, odlewany ciśnieniowo wahacz jest zoptymalizowany pod kątem topologii zawieszenia, aby zapewnić optymalną sztywność i o 190 gramów niższą wagę.

KTM zastosował mniejszą 22mm oś tylną, aby dopasować ją do charakterystyki giętkości nowego podwozia. Oznacza to, że Twoje starsze koło zapasowe, które wykorzystuje większą oś 25mm nie będzie pasowało do nowego motocykla.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f Rama nośna ma teraz jednoczęściowe, odlewane dolne dźwigary bez połączeń spawanych, aby zwiększyć niezawodność, podczas gdy górna część ramy nośnej jest wykonana z formowanego wtryskowo poliamidu. Kluczową cechą jest to, że subframe może się wygiąć i powrócić do swojej pierwotnej pozycji podczas gleby. Filtr powietrza również ma nowy kształt.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f To "okno" w subframe ma otwory, które umożliwiają maksymalny przepływ powietrza do airboxa. W zestawie z motocyklem znajduje się opcjonalna wentylowana osłona bocznego airboxu dla tych, którzy chcą mieć jeszcze większy przepływ powietrza i nie martwią się o czyszczenie filtra.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f
Nowy amortyzator WP Xact jest o 15 mm krótszy i ma teraz beznarzędziowe regulatory kompresji i odbicia.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f
Dowodem kompleksowej przebudowy motocykla są nawet nowe osłony teleskopów, które poprawiają poziom ochrony rur nośnych.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f
Przebudowane usztywnione mocowanie kierownicy, które ma opcję montażu z gumami lub bez. Offset 22 mm.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f
Pompa paliwowa została zmodernizowana do jednoczęściowej konstrukcji, aby poprawić dostarczanie paliwa i poprawić opróżnianie zbiornik, co pozwala na wydłużenie czasu pracy. Przewód paliwowy został przeniesiony, aby był mniej wyeksponowany i podatny na uszkodzenia.

ktm-xc-f-250-2023-sx-f
Kierownica Neken została znacznie uporządkowana dzięki nowym, bardziej kompaktowym przełącznikom wielofunkcyjnym. Po lewej stronie znajduje się przełącznik map zapłonu i kontroli trakcji, natomiast po prawej stronie umieszczono przełącznik start/stop silnika. 250 XC-F nie posiada trybu quickshift (QS) ze względu na sześciobiegową skrzynię biegów (obecnie posiadają go jedynie modele SX-F)

Przeczytaj więcej przydatnych porad o jeździe enduro i motocross na naszym blogu:
Jak wybrać ortezy?
Przyspiesz w zakrętach naciskając na podnóżek
10 powodów dla których warto kupić gripy ODI

 

 

Dołącz do bajamoto VIP

bądź na bieżąco z najlepszymi ofertami i zgarnij

- 7%

na pierwsze zakupy
Zaufane Opinie IdoSell
4.82 / 5.00 1079 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-12-02
Wszystko ok!
2022-11-28
Dobrze i szybko

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel