Chcesz coś zamówić ale kasy brak? Zrób zakupy dzisiaj i zapłać za 30 dni z PayPo!📅
Darmowa dostawa od 199 zł! Wysyłka w ciągu 24h! Nowy świeży wygląd strony, w trakcie kodowania :)
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Michelin Starcross 6 - Pierwsze wrażenia - Test 10 MTH

2022-08-03
Michelin Starcross 6 - Pierwsze wrażenia - Test 10 MTH

W oponie Starcross 6 zastosowano opracowaną przez Michelin technologię Adaptive Design, która zapewnia specyficzne ułożenie kloców bieżnika w trzech oddzielnych strefach: centralnej, pośredniej i bocznej, związanych z określonym przesunięciem tych stref. Celem Michelin był najlepszy możliwy kompromis pomiędzy trakcją i żywotnością opony. Brzmi jak marzenie, prawda? Jak trudno jest uzyskać jednocześnie trwałość i przyczepność w oponach cross i enduro? To jest jak jednorożec. Prawie nie istnieje! Michelin stosuje teraz technologię krzemionkową, która podobno pomaga zwiększyć trwałość do 11% bez utraty osiągów (więcej o tym później)!

Przejechaliśmy około dziesięciu motogodzin na oponie Starcross 6 MID/SOFT i możemy śmiało powiedzieć, że karkas jest sztywniejszy niż w tym samym wariancie opony Starcross 5. Zatem możemy powiedzieć, że problemy z nadmiernym pochylaniem się opony zniknęły. Przyczepność przedniej opony w zakrętach jest znacznie lepsza niż w starszej wersji opony Michelin. Mamy jednak wrażenie, że absorbowanie nierówności podczas jazdy na wprost jest nieco sztywniejsze. Postanowiliśmy zrobić eksperyment z ciśnieniem i uważamy, że zejście do 12.5 PSI w oponie Michelin Starcross 6 daje poprawę komfortu na dziurach.

przednia opona michelin starcross 6

Jak spisuje się komplet opon Michelin Starcross 6 podczas testów?

Tylna opona Starcross 6 to dobra guma, która oferuje świetną trakcję w linii prostej, a jak na oponę ze sztywnym karkasem, trakcja na bocznych klockach (podczas wjeżdżania w koleinę lub na płaskim twardym zakręcie) była przewidywalna. Dzięki nowej technologii zastosowanej przez Michelin w oponie, trakcja w zakrętach jest bardzo dobra. Jednak wraz z tym zużyciem trakcja na prostej linii nieco się zmniejszyła, czego można się spodziewać. Jak już wspomnieliśmy, syzyfową pracą dla producenta opon jest znalezienie równowagi pomiędzy trakcją, osiągami i trwałością. Istnieje oczywiście możliwość wyprodukowania opony o świetnej przyczepności, wystarczy zapytać każdego, kto miał szczęście jeździć na oponie typu spec, ale wytrzymuje ona dosłownie jeden wyścig.

Michelin wykonał świetną robotę zapewniając oponę dość odporną na ścieranie o doskonałej przyczepności. Co sprawia, że naszym zdaniem to dobry zakup. Najważniejszy jest fakt, że Starcross 6 jest przewidywalny, czego szukamy w oponie z najwyższej półki. W ciągu dziesięciu godzin, które spędziliśmy z tymi oponami, ani razu nie zaskoczyła nas niekontrolowanym przechyłem lub zsunięciem.

Czy to najlepsza opona do crossa na przód?

Według nas nie istnieje "najlepsza opona do crossa", wiele zależy od indywidualnych preferencji ale przeczytajcie nasze spostrzeżenia. Przednia opona Michelin Starcross 6 jest teraz jedną z naszych ulubionych przednich opon (zaraz obok Dunlop MX33 i Pirelli MX32 Medium/Soft). Stabilność tej opony podczas ostrego hamowania, w połączeniu z przyczepnością i zaskakującą miękkością przy wchodzeniu w zakręt, a także stałą przyczepnością na płaskich lub pokrytych koleinami zakrętach, jest wspaniała. Jak na sztywny karkas, przednia opona Starcross 6 jest bardzo "pluszowa" podczas wybierania nierówności. Jeśli jeździsz po torach z dużą ilością kolein, w których są dziury, przednia opona Starcross 6 daje dodatkową amortyzację i wspomaga pracę przedniego zawieszenia. Przednia opona Starcross 6 jest bardzo trwała, nie ma problemu z odpadającymi kostkami wykruszyła się i gwarantuje bardzo precyzyjne wyczucie kąta pochyłu - tak trudne do osiągnięcia w oponach crossowych Dunlop i Pirelli.

Czy to dobra opona na błoto i do lasu?

Według nas ma doskonałe predyspozycje aby mimo swojego motocrossowego przeznaczenia spisywać się doskonale do jazdy w lesie i mieszanym terenie. Szczególnie mieszanka medium/soft bez trudu poradzi sobie z korzeniami i kamieniami. A odpowiednio sztywna konstrukcja karkasu gwarantuje, że to dobra opona do Tublissa. Dodatek krzemionki sprawia, że może stać się ulubioną oponą na błoto.

Testy testami ale czy warto kupić te opony do crossa?

Według nas Michelin Starcross 6 to dobra opcja podczas wyboru nowego kompletu opon do crossa. Zwracamy szczególną uwagę na dobrą trakcję i komfort, które zapewniają te opony. Czy te opony to najlepsze opony do crossa w tej chwili? Nie. Czy są wystarczająco dobre dla większości amatorów i zawodników aby czerpać nieprzebraną przyjemność z jazdy na torze motocrossowym i pętlach enduro? Tak! Nie przesadzając to znaczy bardzo wiele ponieważ na palcach u jednej ręki możemy policzyć opony crossowe, które z przyjemnością założymy do naszych motocykli.

 

Poniżej wrzucamy zdjęcia jak opony wyglądają po 9.8 MTH testów

Tylna opona Michelin Starcross 6 po 9.8 MTH
Przednia opona Michelin Starcross 6 po 9.8 MTH
Przeczytaj więcej przydatnych porad o jeździe enduro i motocross na naszym blogu:
Jak wybrać ortezy?
Przyspiesz w zakrętach naciskając na podnóżek
10 powodów dla których warto kupić gripy ODI

 

 

Dołącz do bajamoto VIP

bądź na bieżąco z najlepszymi ofertami i zgarnij

- 7%

na pierwsze zakupy

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.84 / 5.00 1958 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-03-28
Szybki bezproblemowy kontakt
2024-03-27
Polecam
pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel