10 Rzeczy, które musisz wiedzieć o myciu motocykla cross

2022-03-04
10 Rzeczy, które musisz wiedzieć o myciu motocykla cross

Prawidłowe mycie motocykla cross jest kluczowe jeżeli chcesz aby służył Ci długo i bezawaryjnie. W tym poradniku zdradzę Ci 10 prostych kroków jak dobrze umyć motocykl enduro i niczego nie zepsuć.

(1) Pomyśl o tym jeszcze na torze. Aby ułatwić mycie motocykla, przed wyjazdem do domu należy zeskrobać nagromadzony brud i błoto z osłony silnika i spod błotników. Do zgarniania brudu nie używaj metalowych przedmiotów, takich jak śrubokręty, ponieważ twardy metal może porysować motocykl. Używaj plastikowych skrobaczek do błota, ponieważ są one dość tanie i wygodne w użyciu. Firmy takie jak Polisport, UFO i Ariete produkują plastikowe łopatki do błota w cenie poniżej 50 zł. To niewielki wydatek, a będziesz kilka złotówek do przodu na myjni. Doskonale wiesz ile potrzeba czasu, aby rozmoczyć grube i lekko już zaschnięte błoto.

(2) Przygotowanie. Zalecamy zainwestowanie w zaślepkę do mycia airboxa (my używamy zatyczek do airboxa Twin Air). Używamy ich z dwóch powodów. Po pierwsze, w trakcie mycia zdejmujemy siedzenie, aby uniknąć dostania się wody do pianki siedzenia. Woda niszczy piankę i sprawia, że staje się ona miękka i szybko się kruszy. Po drugie, gdy siedzenie jest zdjęte, a airbox uszczelniony, można umyć pod ciśnieniem wnętrze obudowy filtra powietrza. Czysty airbox minimalizuje ryzyko przedostania się zanieczyszczeń do dolotu powietrza i przedostania się ich do silnika. Przed założeniem pokrywy myjącej należy dokładnie wytrzeć zanieczyszczenia wokół uszczelki filtra powietrza. Stosujemy również zatyczkę do mycia na końcu tłumika, aby zapobiec przedostawaniu się wody do wydechu. Namoknięta wata traci swoje właściwości i prowadzi do korozji wewnętrznych elementów tłumika, dlatego korek wydechu jest tak ważny.

(3) Połóż go na boku. Po usunięciu większości błota z motocykla cross zdejmij go z podnośnika. Umieść stojak w takim miejscu, aby można było oprzeć na nim kierownicę. Z crossówką położoną na boku można łatwo dostać się do podwozia, gdzie brud jest najtrudniej dostępny. Jeżeli używasz myjki ciśnieniowej, unikaj bezpośredniego kontaktu z połączeniami elektrycznymi i punktami zawieszenia z widocznymi uszczelniaczami.

(4) Luźne zabrudzenia. Gdy podwozie motocykla enduro jest już czyste, umieść go z powrotem na stojaku i spryskaj cały luźny brud.

(5) Chemia. Po usunięciu większości zabrudzeń nadszedł czas na użycie środka do mycia w celu usunięcia z motocykla pozostałości brudu i zanieczyszczeń. My używamy Putoline Dirt Bike Super Cleaner Pro, ale równie dobrze sprawdzają się preparaty do mycia takie jak Fuchs Wash Off i Pro Green MX. Niezależnie od formuły środka czyszczącego, najwygodniej rozpylać go z butelki z rozpylaczem. Dzięki temu masz pewność, że zaaplikujesz środek w każde miejsce motocykla motocross.

(6) Scotch-Brite. Podczas gdy środek czyszczący działa swoje czary, weź zieloną włókninę Scotch-Brite i wyszoruj wszelkie zadrapania lub czarne ślady z ramy aluminiowej (nie jest to konieczne w przypadku chromowanych ram stalowych KTM, Gas Gas lub Husqvarna). Szoruj zawsze równolegle do ramy, aby uniknąć pozostawienia śladów zarysowań.

(7) Spryskaj. Użyj myjki ciśnieniowej lub wiadra z wodą i dużej gąbki, aby zetrzeć z motocykla cały preparat do mycia i resztki brudu. Skoro wszystko jest już czyste, poświęć trochę czasu na dokładne sprawdzenie zakamarków motocykla. Brud często kryje się za osłoną zębatki zdawczej, we wgłębieniach błotników i wewnętrznej stronie lag. Jest to również dobry moment na sprawdzenie części podlegających intensywnemu zużyciu, aby sprawdzić, czy nie wymagają one wymiany lub konserwacji. 

(8) Wytarcie. Teraz gdy motocykl jest już czysty, wytrzyj go czystą suchą szmatą. My mamy kilka starych ręczników kąpielowych, których używamy specjalnie do czyszczenia motocykli. Wrzucamy je do pralki w regularnych odstępach czasu. Jeżeli masz taką możliwość to po usunięciu większości wody za pomocą ręcznika, możesz użyć kompresora. W ten sposób wydmuchasz jej nadmiar i dodatkowo osuszysz wrażliwe elementy motocykla.

(9) Zakończenie. Zdejmij zaślepkę airbox i wytrzyj wodę, która mogła przedostać się do dolotu. Zamontuj czysty i nasączony filtr powietrza, a następnie ponownie zamontuj siedzenie. Jeśli chcesz, aby plastiki wyglądały jak nowe, użyj MOTUL E10 SHINE & GO SPRAY lub Ipone SPRAY CLEANER POLISH. Spryskujemy nim wszystkie elementy plastikowe, pozostawiamy na minutę lub dwie, a następnie wycieramy. Dzięki temu plastik będzie wyglądał lśniąco, ale pamiętaj, aby takie preparaty używać z dala od tarcy hamulcowej i poszycia siedzenia! Nie zapomnij o umyciu filtra powietrza, przygotuj go i nasącz, będzie gotowy na następne mycie :)

(10) Uruchomienie. Po umyciu motocykla zdejmij zatyczkę tłumika i uruchom go. Pozwól mu pracować przez kilka minut. Spowoduje to odparowanie wody, która może zalegać na crossówce. Jeżeli motocykl wymaga wymiany oleju, jest to dobry moment, ponieważ olej silnikowy będzie odpowiednio ciepły. Woda pod wysokim ciśnieniem oczyszcza wszystko, ale może także powodować wysychanie takich elementów, jak sworznie i łańcuch. Pamiętaj o nasmarowaniu łańcucha. Koniecznie spryskaj wszystkie ruchome elementy zawieszenia, przegub wahacza, kiwak, sworznie podnóżków, gwint pierścienia napinającego sprężynę amortyzatora. Nie zapomnij też o element ruchomych dźwigni sprzęgła, hamulca i pedału hamulca. Spryskujemy również rury wydechowe środkiem MANNOL M-40, aby zapobiec korozji.

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.81 / 5.00 1201 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2023-02-08
Mimo tego, że cena tego zaworu na bajamoto jest najniższa w internecie to i tak powala z nóg... Ale sam zawór pasuje idealnie, jest wykonany idealnie. Polecam.
2023-02-07
Wszystko tak jak w opisie. Polecam

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel